جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دعای عرفه در حرم رضوی

حوزه/ حرم مطهر امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در روز عرفه میزبان مومنان وعارفان خداجویی است که نوای «العفو العفو» گفتن آنها در صحن و سرای حضرت پیچیده است.

به گزارش خبرنگار آستان نیوز، قرائت دعای پر فیض عرفه هم اکنون با حضور صدها هزار زائر و مجاور، در صحنها و رواقهای حرم مطهر امام رضا(ع) طنین انداز شده است.

این مراسم از ساعت 15:30 با قرائت قرآن توسط سیدجواد حسینی در صحن جامع رضوی آغاز شد و با ایراد سخنرانی توسط حجت الاسلام سیدحسین مومنی ادامه یافت. در ادامه نیز حاج محمود کریمی به قرائت دعای عرفه پرداخت.

حجت الاسلام مومنی در این مراسم با اشاره به اینکه اهل بیت(ع) برای همه ما از پدر و مادر دلسوزتر هستند، ابراز کرد: اگر امروز در حرم امام رضا(ع) دستمان را بالا بردیم و در محضر خدا دعا کردیم یقینا خدای متعال دستمان را خالی بر نمی‏‌گرداند.

وی با اشاره به اینکه دعای عرفه دل و جان آدمی را به معبود نزدیک میکند، افزود: فرصت دعا و مسئلت از خداوند یکی از امتیازهای مهم روز عرفه به‏‌شمار می‌‏رود که بسیار مورد تأکید ائمه معصومین(ع) و بزرگان دین قرار گرفته است. بنا به فرموده امام سجاد(ع) این روز روزی است که در آن درهای رحمت الهی باز بوده و خداوند رحمتش را بر مردم گسترانیده و بر همگان تفضل فرموده است، به همین خاطر توبه در آن مقبول و دعا به اجابت خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه دعا سلاح مومن است و اهل بیت(ع) الگوی انسان در دعا به پیشگاه خداوند هستند، عنوان کرد: در دعا کردن باید ادب را رعایت کرد، ادب در دعا یعنی بدانیم در مقابل خدای منان سخن می‏‌گوییم، خدایی که عزت و ذلت دست اوست و هرگز نباید از درگاهش نا امید شد.

حجت الاسلام مومنی تاکید کرد: گاهی دعا می‏‌کنیم اما دعای‏مان مستجاب نمی‏‌شود. روایت داریم اگر خدا بخواهد دعای بنده‌‏ای را اجابت نکند به او اجازه دعا کردن نمی‌‏دهد. اینکه اجازه دعا کردن به ما می‏‌دهند کاشف از اجابت است، منتهی نحوه اجابت را باید به خدا تفویض کرد و آن طور که خدا می‏‌خواهد. چون ما فقط جلوی پایمان را می‏‌بینم و از عاقبت دعایمان آگاه نیستیم.

گفتنی است، صوت و تصویر قرائت دعای عرفه به صورت همزمان و سراسری در رواقها و صحنهای مطهر حضرت رضا(ع)، رضوی تی وی و صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی، شبکه یک، شبکه 2 و قرآن نیز در حال پخش است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha