سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آل هاشم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌ شرقی با اشاره به اینکه امام جمعه باید جایگاه پدری نسبت به عموم مردم و جناح های سیاسی داخل نظام داشته باشد، گفت: امام جمعه باید امام همه کسانی باشد که به نظام اسلامی معتقد هستند، مبادا عده ای فکر کنند که امام جمعه، امام جمعه یک قشر خاصی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت ‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌ هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، ظهر امروز در آیین معارفه امام جمعه ورزقان نماز جمعه را یک پایگاه عظیم برای حمایت از نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: باید با تدبیر در نظرات مقام معظم رهبری به جایگاه ویژه نماز جمعه پرداخته شود، چرا که نماز جمعه پایگاهی برای روشنگری و آگاهی بخشی به افراد جامعه، بصیرت شناسی و بصیرت افزایی است.

وی، نماز جمعه را وحدت بخش دانست و افزود: نماز جمعه به صورت هفتگی برگزار می‌ شود و مردم به صورت خود جوش در این پایگاه عظیم فرهنگی شرکت می کنند، شرکت در نماز جمعه را مانند شرکت در حج است و همه باید تلاش کنیم این نماز جمعه به بهترین شکل برگزار شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم بر ضرورت برگزاری باشکوه نمازهای جمعه تاکید کرد و ابراز داشت: افزایش شرکت کنندگان در نماز جمعه باعث وحشت دشمنان اسلام می شود و نمازجمعه پایگاه مقاومت و پایگاه تقویت اسلام در مقابله با توطئه ها و فتنه های دشمنان است.

امام جمعه تبریز تشریح کرد: تمام فتنه‌ هایی که دشمنان در طول 40 سال گذشته در کشور ایجاد کرده اند، در نماز جمعه تببین و روشنگری و با آن ها مقابله شده است، در هشت سال دفاع مقدس نیز نماز جمعه، محوری برای اعزام نیرو به جبهه ها بود و خود یک جبهه ای برای هجمه به دشمن است و باید از این پایگاه برای تقویت آرمان های نظام اسلامی استفاده شود.

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با گرامیداشت یاد و نام شهدای محراب گفت: متأسفانه پنج تن از ائمه جمعه توسط منافقین به شهادت رسیده اند که این نشان از هراس دشمن از تفکر و اثرگذاری آنها بر جامعه است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر  900 نماز جمعه در سطح کشور برگزار می شود، تصریح کرد: نماز جمعه یک رسانه فراگیر و کم هزینه است، رسانه ای که بدون هیچ هزینه ای با اطلاع رسانی دقیق و صحیح به مردم روشنگری می کند.

امام جمعه تبریز همچنین با انتقاد از اینکه در برخی مساجد، پایگاه ها و هیأت های مساجد، به جای جذب جوانان و نوجوانان، آنها را از مساجد دور می کنند، افزود: این کار اشتباهی است، باید جوانان به سوی مساجد جذب و تشویق شوند و پر بودن مساجد بدون حضور جوانان قابل قبول نیست.

امام جمعه تبریز ضمن بیان اینکه نماز جمعه محل جذب همه و به ویژه جوانان و نوجوانان است، تاکید کرد: جوانان آینده ساز کشور هستند و یکی از وظایف امام جمعه، جذب نوجوانان و جوانان به سمت مسجد است، چرا که نماز جمعه بهترین محل ارتباط ائمه جمعه با مردم است و باید از این فرصت مناسب استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه امام جمعه باید جایگاه پدری نسبت به عموم مردم و جناح های سیاسی داخل نظام داشته باشد، گفت: امام جمعه باید امام همه کسانی باشد که به نظام اسلامی معتقد هستند، مبادا عده ای فکر کنند که امام جمعه، امام جمعه یک قشر خاصی است.

 حجت الاسلام والمسلمین آل‌ هاشم گفت: موضع گیری در نمازجمعه و مسائل سیاسی و اجتماعی جامعه به معنای پرخاشگری نیست و موضع گیری درست و صحیح یکی از برنامه های نماز جمعه است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در بخش دیگری از مسئولان خواست به فکر معضل بیکاری، اقتصاد و با مسائل بی عدالتی و فساد مبارزه باشند.

وی با اشاره به اینکه مشکلات کشور به عملیات روانی باز می گردد و گرانی های کنترل نشده نیز نتیجه همان است، تاکید کرد: دشمنان می خواهند ما جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی را نتوانیم برگزار کنیم که به حول قوه الهی نمی توانند کاری بکنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha