سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه بوشهر

حوزه/ حجت الاسلام خدری گفت: سنت قربانی یادآور ایثار و از خود گذشتگی بزرگ حضرت ابراهیم(ع) است که برای تقرب به خدا و کسب رضایت او از فرزندش می گذرد و ما نیز باید با تأسی از آن حضرت کاری انجام دهیم که باعث تقرب و نزدیک شدن به خدا شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر حجت الاسلام رضا خدری، مدیر حوزه علمیه بوشهر، امروز در نماز عید سعید قربان شهر چغادک با تبریک این عید، گفت: قربانی کردن یکی از راه های مهم عروج انسان به سوی خداست، به این دلیل که قربانی نماد ایثار و گذشت است و با توجه به اینکه خداوند قربانی را از انسان های با تقوا می پذیرد این نشان می دهد که قربانی می تواند انسان را به تقوای واقعی نزدیک و مسیر عروج او به سوی خدا را آسان نماید.

امام جمعه چغادک افزود: به تعبیر امام صادق (ع) قربانی باعث آمرزش شخص می شود،  یعنی هم باعث پاک سازی انسان از گناهان سابق و هم راه تعالی بیشتر را برای او می گشاید، در واقع به تعبیر قرآن کریم از گوشت و خون قربانی چیزی به خدا نمی رسید، بلکه همه فایده و سود قربانی به خود بی می گردد که یکی از آن فواید، مصفا شدن دل انسان است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر بیان داشت: سنت قربانی یادآور ایثار و از خود گذشتگی بزرگ حضرت ابراهیم(ع) است که برای تقرب به خدا و کسب رضایت او از فرزندش می گذرد و ما نیز باید با تأسی از این حضرت کاری انجام دهیم که باعث تقرب و نزدیک شدن به خدا شود که یکی از مصادیق آن گذشت و ایثار مالی است و انسانهای زیادی بخشی از اموال خود را برای ذبح گوسفند و تقسیم آن بین نیازمندان و خویشان با نیت تقرب به خدا هزینه می کنند.

حجت الاسلام خدری با بیان اینکه امروز هم نیازمندان زیادی وجود دارند که این قربانی ها می تواند بخشی از نیاز آنان را تأمین کند ابراز داشت: در شهر چغادک سال گذشته عده ای از مردم مؤمن و نیکوکار  قربانی های خوبی به صورت ذبح گوسفند و گوساله داشته اند و گوشت قربانی را بین مردم تقسیم کردند که مرکز نیکوکاری در این زمینه خدمات شایسته ای داشته اند و امید است امسال بیش از قبل مردم مومن به این سنت ارزشمند اهمیت دهند.

مدیر حوزه علمیه بوشهر گفت: البته گوشت قربانی به سه قسمت قابل تقسیم است، بخشی برای شخص قربانی کننده، بخشی برای فقیران و بخشی هم برای خویشاوندان؛ نکته دیگر اینکه ممکن است یک شخص هزینه قربانی یک گوسفند را نداشته باشد، در این صورت چند نفر می توانند با هم به صورت مشارکتی در تأمین هزینه یک گوسفند سهیم شوند و از این فضیلت بزرگ بی بهره نمانند.

وی افزود: بسیاری از مؤمنین در روز عید قربان بیشتر به اهمیت این مسأله پی می برند، ولی فکر می کنند زمان آن گذشته و فرصت قربانی را از دست داده اند در حالی که این طور نیست، بلکه قربانی در سه روز دهم، یازدهم و دوازدهم ذی الحجه و در واقع از روز عید قربان به مدت 3 روز قابل انجام است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha