پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
۱

حوزه/ امام جمعه موقت کاشان با بیان اینکه عبودیت تنها در نماز شب خواندن، دعا خواندن و انجام مستحبات نیست، گفت: عبودیت در اطاعت محض از دستورات الهی، انجام واجبات و گناه نکردن محقق می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام والمسلیمن محمدرضا اسلامی تبار در جمع نمازگزاران عید قربان در مصلای بقیة الله الاعظم(ع) کاشان، بندگی را در اطاعت از خدا و ترک گناه عنوان کرد و گفت: هیچ اشکالی ندارد وقتی که عازم منزل هستید و گناهی را در آن روز مرتکب نشدید، یک جعبه شیرینی را به خاطر احساس عدم گناه به منزل ببرید که خود این اقدام جشن عبودیت است.

خطیب نماز عید قربان کاشان، عیدقربان را روز جشن موفقیت عبودیت دانست و ادامه داد: دلیل این که حجاج در عیدقربان سر می تراشند و دیگر اعمال حج را به جا می آورند، به خاطر مبارزه با نفس و شیطان است.

وی، مبارزه با هوای نفسانی و شیطان را دو عامل مهم رسیدن به عبودیت دانست و تصریح کرد: با سنجیدن میزان عبودیت متوجه شویم که نزد خداوند متعال چقدر مقام و آبرو داریم.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی تبار با اشاره به فرمایشات حضرت علی(ع) که حسن عبادت تنها راه رسیدن به مقام قرب الهی است، اظهار کرد: ائمه اطهار(ع)، علما و بزرگان دینی که به درجات بالای دینی دست پیدا کرده اند، در سایه عبودیت به درگاه الهی بوده است.

 خطیب نماز عید قربان کاشان با بیان اینکه عبودیت تنها در نماز شب خواندن، دعا خواندن و انجام مستحبات نیست، گفت: عبودیت در اطاعت محض از دستورات الهی، انجام واجبات و گناه نکردن محقق می شود.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی تبار، در ادامه اجتماع روزانه در نماز جماعت، اجتماع هفتگی در نماز جمعه و اجتماع سالیانه درحج را سه نواع اجتماع مسلمانان عنوان کرد و با بیان اینکه قوام جوامع اسلامی در سایه معنویت، وحدت و آگاهی از شرایط  جهانی است،‌افزود: یک جامعه اسلامی در صورتی در مسیر اسلام حقیقی خواهد بود که دارای معنویت و وحدت باشد و از اوضاع یکدیگر اطلاع داشته باشند. جامعه ای که اطلاعی ندارد در دنیا چه اتفاقی می افتد و چه بلایی سر مسلمانان می آید و یا بی تفاوت هستند، مطمئنا چنین جامعه ای اسلامی نیست.

وی، مسئولیت جامعه در مقطع فعلی را بسیار سنگین دانست و با بیان اینکه دشمنان با تهاجم فرهنگی به دنبال از بین بردن معنویت هستند، گفت: با توجه به اینکه دشمنان با هجوم شدید اخلاقی، ایجاد تفرقه و جنگ در کشورهای اسلامی مانند افغانستان، یمن، بحرین، سوریه، فلسطین و ... به دنبال از بین بردن وحدت مسلمانان هستند باید کاملا هوشیار و آگاه باشیم و برخلاف نقشه آنها حرکت کنیم.

امام جمعه موقت کاشان، به جنگ افروزی آمریکا در کشورهای اسلامی اشاره کرد و افزود: مسلمانان باید با حفظ وحدت، آگاهی از وضعیت جوامع مسلمین و تقویت مبارزه با دشمنان اسلام از هر آنچه که به تضعیف وحدت منجر می شود، پرهیز کنند.

وی در پایان تصریح کرد: دلیل اینکه بعضی از کشورهای اسلامی با چنین وضعیتی روبرو هستند، ناشی از جهل و تفرقه است، لذا اگر مسلمانان با بالا بردن سطح آگاهی، با هم متحدشوند دشمن هرگز نخواهد توانست ضربه ای به آنها وارد کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha