جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نشست سپاهانشهر

حوزه/ نشست اخلاقی با عنوان «امدادهای غیبی» با حضور اساتید، طلاب و کادر مدرسه علمیه خواهران حضرت حکیمه سپاهانشهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام غلامرضا عسگری در نشست اخلاقی با عنوان «امدادهای غیبی»، در مدرسه علمیه خواهران حضرت حکیمه سپاهانشهر، گفت: امداد غیبی از نظر قرآن یک سرمایه است و همچنین می توان بالاترین سرمایه دانست که توجه به آن از تفاوت های مؤمن و غیر مؤمن می باشد.

وی افزود: امداد غیبی فقط مربوط به جنگ و جهاد نیست، برای مؤمن در هر موقعیتی امداد غیبی وجود دارد. شناخت علل و معلول صحیح است، اما گاهی از ملتی که ناشناخته است معلول صادر می شود و این معنای امداد غیبی است.

حجت الاسلام عسگری در رابطه با معانی دیگر امداد غیبی تصریح کرد: مؤمن هیچ گاه در تنگنا قرار نمی گیرد و این است امداد غیبی و همچنین هر کار جهادی، اگر انسان انجام دهد، این زمینه ای است جهت دریافت امداد غیبی. هر چه حرکت های جهادی در زندگی بیشتر شود توجهات خدا و اهل بیت(ع) را در زندگی بیشتر می بینیم.

وی ادامه داد: فراهم کردن امدادهای غیبی نیاز به شرایطی دارد که اولین شرط، انتخاب راه است که بین راه مادی و معنوی بهترین راه، راه معنوی است، دومین شرط اعتماد به دست خداوند است که انسان وقتی کاری را شروع می کند در آن کار به خدا اعتماد کند، سومین شرط عبارت است از مقاومت و استقامت که انسان به اندازه پیامبران و ائمه(ص) صبر را در خود تقویت کند و در کار مقاومت داشته باشد.

حجت الاسلام عسگری آخرین شرط فراهم کردن امدادهای غیبی را با توجه به آیه 25 سوره توبه بیان کرد و گفت: انسان با تمام وجود امداد غیبی را می بیند، استقامت و صبوری به قلب مؤمن نازل می شود و جنودی از راه غیب فرستاده می شود که شما نمی توانید آن را ببینید و کسانی که مخالف شما هستند خداوند در مقابل آنها قرار می گیرد و آنها را تکذیب می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha