شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسا‌ن‌جنوبی گفت: خدمتگزاران به مردم در هر رشته‌ای که هستند باید بدانند مدیون مردم بوده و نباید خود را طلبکار مردم پندارند، بلکه باید احساس دین نسبت به مردم داشته باشند.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعلیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و جمعی از پزشکان استان به مناسبت روز پزشک اظهار داشت: خوشبختانه پزشکان استان عملکرد خوبی داشته و فصلی را آغاز کرده‌اند که امید است پیش برود و به صورت یک فرهنگ عام تبدیل گردد.

وی تصریح کرد: پزشکان استان با تفکر بسیجی و حرکتی جهادی خدمت به محرمان را در اولویت قرار داده‌اند و باید گفت هیچ امری بهتر از خدمت‌رسانی به محرومان نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی افزود: نسبت به ٧٠ سال گذشته که وضعیت پزشکی در کشور بسیار نارسا بود پیشرفت‌های خوبی حاصل شده ولی هنوز باید پیشرفت‌های بیشتری ایجاد شود چون به این پیشرفت‌ها قانع نیستیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به بزرگداشت روز ابوعلی سینا، گفت: هنوز نظرات این حکیم بزرگ در حوزه پزشکی و فلسفی در دنیا مشهور و مورد استفاده است.

وی با بیان اینکه در گذشته حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های ما به گونه‌ای بوده که بهترین فیلسوف آن بهترین پزشک هم بوده اند، اضافه کرد: حق همین بوده که این دو در کنار یکدیگر باشند، چون هر کدام بخشی از دیگری است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به این موضوع که کتاب پزشکی ابوعلی سینا به نام قانون و کتاب فلسفه وی به نام شفا نامگذاری شده که شاید در نگاه عمومی در تضاد باشد، یادآور شد: این امر جامعیت کتاب‌های ابوعلی سینا را نشان می‌دهد به طوری که سلامت بدن یک نوع قانون بوده و بالاخره انسان از بین می‌رود، ولی اگر کسی اندیشه و فکر خود را آن‌گونه که باید باشد بسازد بدون محدودیت زمان و مکان برای همیشه شفا می‌یابد و این زاویه اصلی انسان است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: راندمان کار براساس درآمد از جهت مادی نه تنها ارزشی ندارد بلکه ضدارزش نیز است.

وی ادامه داد: خدمتگزاران به مردم در هر رشته‌ای که هستند باید بدانند که مدیون مردم بوده و نباید خود را از مردم طلبکار پندارند بلکه باید احساس دین نسبت به مردم داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه اندیشه بسیجی که در بین پزشکان ایجاد شده اندیشه ارزشی است، یادآور شد: متأسفانه گاهی اوقات دیده می‌شود برخی از پزشکان آنقدر غرق در مادیات می شوند که سبب ناامیدی انسان می‌گردند.

عبادی افزود: خدماتی که پزشکان برای ارائه آن به مردم محروم به این مناطق اعزام می‌شوند ماندنی و ارزشمند بوده و درآمدهای مادی ماندنی نیستند.

وی با اشاره به اینکه دیگران از علوم دانشمندان ایرانی استفاده کرده و به مراتب علمی بالایی دست یافته‌اند ولی ما کمتر از آن بهره گرفته‌ایم، اضافه کرد: آرمان‌های اسلام همان آرمان‌های انسانی بوده و راه طولانی در این مسیر در پیش است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha