شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مجموعه موشن گرافیک «امتداد غدیر»

حوزه/ حجت الاسلام صالحی با اشاره به این که امروز نیز حوزه و روحانیت رسالت سنگینی در حفظ و گسترش فرهنگ غدیر بر عهده دارند، گفت: حوزه های علمیه و روحانیت شیعه باید با هوشیاری و بصیرت بالا در جهت حفظ و تقویت جریان غدیر گام بردارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام  سید جلال صالحی، مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری، امروز در نشستی با جمعی از طلاب و روحانیان با تبریک آغاز دهه امامت و ولایت، این ایام را فرصت مغتنمی برای تبیین صحیح و گسترش فرهنگ غدیر در جامعه عنوان کرد.

وی با بیان این که در طول تاریخ تلاش های بسیاری برای فراموشی موضوع غدیر از سوی دشمنان صورت گرفت، افزود: مسأله غدیر به همت و تلاش علما و بزرگان دینی زنده و پویا است و باید تقویت شود.

حجت الاسلام صالحی با بیان این که مسأله غدیر عامل تکامل و رشد جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: فاصله گرفتن از این جریان پویا، نشاط جامعه اسلامی را با مشکلات بسیاری مواجه خواهد کرد.

وی با اشاره به این که بدعهدی مردم پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) در بیعت با امام علی(ع) مشکلات بسیاری را برای جامعه اسلامی به وجود آورد، تصریح کرد: جریان عاشورا و نهضت حسینی محصول بی توجهی به موضوع غدیر بود.

مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی با بیان این که امروز برای این که عاشورای دیگری تکرار نشود باید با از غدیر و آرمان های آن حراست کنیم، خاطرنشان کرد: هنوز هم دشمنان اسلام در تلاش هستند تا با توطئه های مختلف موضوع غدیر را تضعیف و کمرنگ کنند.

حجت الاسلام صالحی با بیان این که هوشیاری و بصیرت علما و بزرگان دینی مانع از تحقق توطئه دشمنان در خصوص غدیر شده است، تصریح کرد: در ادوار مختلف تاریخ این علمای با بصیرت شیعه بودند که با روشنگری و آگاهی دادن به جامعه مانع از فراموشی غدیر شدند.

وی با بیان این که علما و بزرگان شیعه در خصوص غدیر تألیفات بسیاری انجام دادند، خاطرنشان کرد: همین تلاش های علمی و تبلیغی روحانیت شیعه موجب حفظ جایگاه غدیر در جامعه اسلامی شده است.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به این که امروز نیز حوزه و روحانیت رسالت سنگینی در حفظ و گسترش فرهنگ غدیر به عهده دارند، بیان داشت: حوزه های علمیه و روحانیت شیعه باید با هوشیاری و بصیرت بالا در جهت حفظ و تقویت جریان غدیر گام بردارند.

مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با بیان این که امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند نگاه پژوهشی و تحقیقاتی به موضوع غدیر هستیم، خاطرنشان کرد: در کنار برنامه های تبلیغی باید مسأله غدیر به عنوان موضوع مهم و محوری در پایان نامه ها و فعالیت های تحقیقاتی مراکز آموزشی به ویژه حوزه های علمیه مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به این که طلاب و روحانیان در دهه غدیر منابر و خطابه های خود را به تبیین و تبلیغ موضوع غدیر و ولایت اختصاص دهند، تصریح کرد: باید مسأله ولایت فقیه که ثمره غدیر است امروز به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام صالحی با بیان این که امروز نوک پیکان همه هجمه ها و توطئه های دشمنان به سوی ولایت فقیه است، بیان داشت: روحانیت به عنوان مدافع حریم ولایت و رهبری باید از همه توان تبلیغی خود در جهت حراست و پشتیبانی از جایگاه ولایت بهره گیرد.

مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با اشاره به این که هدف امروز دشمن تضعیف و خدشه دار کردن جایگاه ولایت فقیه در جامعه دینی است، خاطرنشان کرد: دشمن به خوبی می داند اگر ولایت فقیه را تضعیف کند به اهداف و نقشه های خود در جامعه اسلامی دست پیدا خواهد کرد.

وی با بیان این که ملت بزرگ ایران در ولایت مداری سابقه دیرینه دارند، تصریح کرد: مسؤولان نیز باید همگام با مردم در عمل ولایت مداری خود را ثابت کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    0 0
    سلام خدا قوت