جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اجلاس

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه خراسان گفت: اجلاسیه سراسری اساتید اعزامی حوزه خراسان با حضور بالغ بر ۲۶۰ استاد با هدف ارتقای توان علمی اساتید، از امروز در سالن اجتماعات مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد آغاز بکار کرده است.

حجت الاسلام مجتبی مهدوی ارفع، معاون آموزش حوزه علمیه خراسان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد، با اشاره به برگزاری اجلاسیه سراسری و ضمن خدمت اساتید اعزامی و مهارتی خراسان، گفت: این اجلاسیه از امروز پنجشنبه اول شهریور آغاز شد و تا روز شنبه سوم شهریور ماه در سالن اجتماعات مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد با حضور 260 استاد ادامه دارد. 

وی هدف از این اجلاسیه را ارتقا و بالا بردن توان علمي اساتيد مدارس علميه و آشنايي آنان با متدها و متون جديد آموزشي دانست و بیان کرد: دو روز نخست اجلاسیه آموزشی و روز انتهایی نیز رویکرد سیاسی دارد.

معاون آموزش حوزه علمیه خراسان ادامه داد: در این اجلاسیه اساتید اعزامی سطح یک و دو مدارس علمیه استان خراسان در راستای دانش افزایی علمی و مهارتی از سلسله برنامه های آموزشی و فرهنگی که برای آنان تدارک دیده شده بهره می برند.

حجت الاسلام مهدوی ارفع افزود: در این اجلاسیه  طلاب و اساتید از کارگاه ادبیات عرب توسط حجج اسلام والمسلمین محمدی و ربانی بیرجندی، کارگاه فقه و اصول توسط حجج اسلام والمسلمین حق پناه و علیدوست و کارگاه علوم عقلی توسط حجت الاسلام والمسلمین زمانی بهره مند شده و با یکدیگر به بحث و تبادل نظر می پردازند.

وی برگزاری نشست های بصیرت افزایی با موضوع طرح مسائل روز به همراه برگزاری کمیسیون های تخصصی و نشست های درس اخلاق توسط اساتید مبرز حوزه را از مهمترین برنامه های دو روز نخست این اجلاسیه سالانه عنوان کرد.

همچنین در روز پایانی معاونین مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان با حضور در جمع اساتید اعزامی حوزه علمیه خراسان به سوالات آنان در زمینه های مختلف علمی، پژوهشی، آموزشی و فرهنگی پاسخ خواهند داد.

شایان ذکر اسـت؛ افتتاحیه اجلاسیه سراسری اساتید اعزامی و مهارتی حوزه علمیه خراسان صبح امروز پنج شنبه اول شهریورماه با حضور آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد مقدس و نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی برگزار شد و حجت الاسلام والمسلمین سید مصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان نیز سخنران اختتامیه این همایش 3 روزه است.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha