شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدیر کل اوقاف مازندران

مدیر کل اوقاف مازندران با تأکید براین که پیام غدیر باید به شیوه ای صحیح در جامعه اسلامی تبیین و تبلیغ شود، گفت: امروز با تبعیت از ولایت فقیه می توانیم به آرمان های غدیر جامعه عمل بپوشانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، امروز در مراسمی که به مناسبت دهه امامت و ولایت در امامزاده عباس(ع) ساری برگزار شد از غدیر به عنوان بزرگترین حادثه تاریخ اسلام یاد کرد و گفت: این رویداد بزرگ موجب اکمال دین و اتمام نعمت شد.

وی با بیان این که اگر حادثه غدیر اتفاق نمی افتاد اسلام جایگاه امروز خود را نداشت، افزود: در آن رویداد عظیم، دين اسلام با ابلاغ رسالت اصلي از سوي خداوند متعال تکميل شد و بستری برای رشد و گسترش اسلام ناب در جهان فراهم شد.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که امروز شیعه اگر دارای عزت و عظمت است، به دلیل عظمت جریان غدیر است، خاطرنشان کرد: حفظ و تقویت جایگاه اسلام ناب در جهان، در گرو گسترش آرمان های غدیر در جامعه اسلامی است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در ادامه سخنان خود با تأکید براین که امروز جامعه شیعی باید قدردان غدیر باشد، تصریح کرد: شیعه در سایه فرهنگ غدیر به جایگاه بسیار ارزشمندی در جهان دست یافته است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز شیعه با جریان امامت و ولایت پیوند عمیقی دارد، خاطرنشان کرد: ولایت به عنوان مهم ترین ثمره غدیر امروز حافظ نظام و انقلاب اسلامی در برابر توطئه های دشمنان است.

حجت الاسلام حیدری همچنین با بیان این که غدیر حلقه اکمال اسلام ناب معرفی کرد و گفت: امروز وقت آن رسیده جامعه اسلامی با کنار گذاشتن اختلاف نظرها، از معارف غدیر در جهت گسترش اسلام ناب در سراسر جهان اقدام کنند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که جامعیت اسلام با غدیر به کمال رسید، افزود: غدير به عنوان کوثر همه خوبي ها و سرچشمه زلال حيات آسمانی موجب گسترش اسلام ناب در جهان شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران، دشمنی های امروز دشمنان علیه شیعه را ناشی از عزت و عظمت شیعیان در جهان عنوان کرد و گفت: شیعه در ادوار مختلف تاریخ همواره در نوک پیکان هجمه ها و توطئه های دشمنان قرار داشته، البته با هوشیاری و بصیرت همه این توطئه ها را خنثی کرده است.

حجت الاسلام حیدری در ادامه سخنان خود از حدیث غدیر به عنوان یکی از احادیث معتبر و ارزشمند یاد کرد و با بیان این که امروز جامعه شیعی باید بیشتر به این حدیث توجه کنند، افزود: باید از همه ظرفیت های موجود در جهت خروج این حدیث ارزشمند از مظلومیت تلاش کرد.

وی با تأکید براین که ارزش های غدیر باید امروز در جامعه اسلامی به خوبی نهادینه شود و گسترش پیدا کند، خاطرنشان کرد:  امت اسلامی می توانند در سایه سار غدیر از همه توطئه ها و دشمنی ها علیه اسلام به راحتی عبور کنند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که غدیر راه صحیح زیستن را به ما آموخته، تصریح کرد: متأسفانه لجاجت و فهم نادرست عده ای موجب به حاشیه رفتن جریان غدیر شد، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی مسأله غدیر دوباره شده است.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که غدیر و معارف آن راه پیشرفت و سعادت جامعه اسلامی است، بیان داشت: بر خلاف ادعای برخی ها، معارف و آرمان های غدیر می تواند بهترین مبنا برای رسیدن امت اسلام به وحدت و همبستگی باشد.

وی در ادامه سخنان خود با تأکید براین که پیام غدیر باید به شیوه ای صحیح در جامعه اسلامی تبیین و تبلیغ شود، خاطرنشان کرد: امروز با تبعیت از ولایت فقیه می توانیم به آرمان های غدیر جامعه عمل بپوشانیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که شکی وجود ندارد که تعالی و سعادت ما پیروی از ولایت است، تصریح کرد: امروز نیز هر چه داریم به برکت ولایت است و از این پس نیز در سایه ولایت می توانیم به سعادت و کمال دست یابیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha