پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمد علی فرشاد یزدی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین جعفری با بیان اینکه یکی از راه های نفوذ دشمن استفاده از افراد خاص و حساس نظام است، گفت: میدان دادن به خواص ترسو، طماع، سست عنصر و افراد نفوذی در عرصه‌های مهم کشور به ویژه در شرایط تحریم و تهدید دشمن، موجب تسلط دشمن و جدایی مردم از مسیر دین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین صابر جعفری در سلسله برنامه‌های تبلیغی حرم مطهر رضوی ویژه دهه ولایت به تشریح آیه 91 سوره مبارکه «النحل» پرداخت که می‌فرماید «وَأَوْفُوا بِعَهْدِ اللَّهِ إِذَا عَاهَدْتُمْ وَلَا تَنْقُضُوا الْأَيْمَانَ بَعْدَ تَوْكِيدِهَا وَقَدْ جَعَلْتُمُ اللَّهَ عَلَيْكُمْ كَفِيلًا إِنَّ اللَّهَ يَعْلَمُ مَا تَفْعَلُونَ؛ و چون با خدا پيمان بستيد به پيمان خود وفا كنيد و سوگندهاى [خود را] پس از استوار كردن آنها مشكنيد با اينكه خدا را بر خود ضامن [و گواه] قرار داده‏ ايد زيرا خدا آنچه را انجام مى‏ دهيد مى‏ داند».

وی با اشاره به تأکید خداوند بر وفادار بودن انسان به عهد و پیمانش با پروردگار، اظهار کرد: گاهی عهد و پیمان به صورت مستقیم با خداوند بسته می‌شود، مانند زمانی که انسان در شرایط سخت و دشوار گرفتار شده و عهدی را به خدای خویش در میان می‌گذارد که طبق کلام الهی اغلب پس از عبور از مشکل، آن عهد را به فراموشی می‌سپارد.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری با بیان اینکه گاه انسان با پیامبر(ص) و گاه با اهل بیت(ع) و متولیان دین عهد می‌بندد، گفت: اینکه ما شهادتین را به زبان می‌آوریم به معنای عهد با این بزرگواران است، از این رو باید یاری گر دین، پیامبر(ص) و اولیاء و همرنگ و همراه اهل بیت(ع) باشیم؛ رفتار ما باید موجب سربلندی و عزت اهل بیت(ع) و حافظ دین و اسلام باشد تا به این نحو دیگران نیز به اسلام علاقه‌مند شوند.

رئیس انجمن مهدویت حوزه با تأکید بر این‌که انسان باید به عهد و تعهدش نسبت به مردم نیز پایدار بماند، اظهار کرد: این عهد گاهی در قالب ازدواج و پایداری و وفاداری به همسر است و گاهی هم عهد و تعهد یک مسئول است که برای وفای به عهد و تعهداتش موظف است در مسیر مصالح مردم و مملکت حرکت کند.

عوامل شکستن عهد با پروردگار

وی در ادامه به بیان برخی از عواملی که منحر به شکستن عهد و پیمان با خدا و دوری از مسیر دین می‌شود، پرداخت و عنوان کرد: گاهی ثروث و طمع و تفاخر به آن موجب فتنه و عهد شکنی به ویژه برای افراد کم ظرفیت می‌شود و آن‌ها را از مسیر الهی، زکات و ... دور می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری با بیان این‌که فقر، محرومیت و مشکلات معیشتی نیز می‌توانند باعث فراموشی عهد و پیمان الهی شوند، تصریح کرد: مسئولین و مردم نباید اجازه دهند فقر در جامعه رشد کند با این وجود فقرا نیز نمی‌توانند فقر و تنگدستی را به عنوان مجوزی برای خطا و دوری از مسیر الهی در نظر بگیرند هرچند در طول تاریخ بیشترین افراد حافظ دین و اسلام جزو فقرایی بودند که در تنگدستی کنار اسلام ایستادند.

انقلاب در مرزهای ایران محصور نیست

وی با بیان این‌که دشمن با ترفند‌های مختلف از جمله راه‌اندازی یکی از طولانی‌ترین جنگ‌های تاریخ که در آن تمام دنیا با ما می‌جنگیدند، قصد محصور کردن ما و انقلاب را داشت، ابراز کرد: آن‌ها پس از بی‌نتیجه یافتن اقداماتشان، داعش را ایجاد کردند اما نتیجه حرکتشان این بود که با وجود همه مشکلات، کم‌کاری ها و حتی خیانت‌ها، امثال شهید برونسی و همت‌ها از دل نسل جوان و جدید بیرون آمد و امثال شهید حججی‌ها را به دنیا معرفی کرد؛ آن‌ها گمان می‌کردند انقلاب و اسلام در ایران محصور مانده، اما به یک باره بسیجیانی هم‌چون بسیجیان اول انقلاب در قالب فاطمیون افغانستان، زینبیون پاکستان، حزب الله لبنان و حشد الشعبی و علویون عراق ایجاد شدند.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری خاطرنشان کرد: دشمن با وجود استفاده از شبکه‌های گسترده مجازی، در جنگ فرهنگی نیز شکست خورد و همگان دیدند که از دل نسل جوان و دهه هفتادی‌های کشور شهدایی چون شهید حججی بیرون می‌آید که به خدا عشق می‌ورزند و نامشان عالم تاب می‌شود.

رئیس انجمن مهدویت حوزه به تحریم اقتصادی پیامبر(ص) و یارانشان در صدر اسلام اشاره کرد و با بیان این‌که آن شرایط در عصر حاضر نیز مشاهده می‌شود، گفت: دشمنان اسلام و ایران در ادامه با هم همیپیمان شدند تا تحریم و جنگ اقتصادی را علیه کشورمان ایجاد کنند؛ در این شرایط وظیفه ما همچون پیامبر(ص) هم ایستادگی و مقاومت و هم رسوا کردن منافقین است، ایشان نیز در آن شرایط از دینشان عقب نشینی نکرده و هم به مقاومت و هم به مقابله و رسوا کردن دشمن پرداختند.

وی تأکید کرد: مشکلات اقتصادی، تحریم‌ها و فقر از جمله عواملی هستند که می‌توانند موجب بیعت شکنی شوند، عده‌ای تا شرایط مساعد است در مسیر مستقیم قرار دارند، اما در هنگام مشکلات و سختی‌ها خود را کنار می‌کشند.

  میدان ندادن به افراد ترسو و طماع

حجت الاسلام والمسلمین جعفری با بیان این‌که گاه توهم و ترس از دشمن و حمله نظامی باعث بیعت شکنی می‌شود، عنوان کرد: حوادث صلح امام حسن(ع) و یا کوفه در زمان امام حسین(ع) گواه این موضوع است، به خصوص اگر خواصی که باید روشنگر و در کنار امام باشند دچار ترس و توهم شوند و میدان را خالی کنند، مردم نیز بیعت شکنی کرده و از مسیر دین خارج می‌شوند.

وی طمع به دشمن را نیز از دیگر عوامل بیعت شکنی معرفی کرد و با تأکید بر نقش مخرب نفوذی‌ها و جاسوس‌ها در خروج از مسیر دین و پیمان شکنی، اظهار کرد: نمی‌توان در یک تحریم و جنگ اقتصادی که دشمن قصد تجاوز و نفوذ از تمامی زوایا را دارد، نسبت به ورود افراد به حساس‌ترین جایگاه‌های نظام بی‌تفاوت باشیم و آنگاه با حضور یک جاسوس در دفتر فلان شخصیت تاثیرگذار و یا یک سیستم جاسوسی در قالب فعالیت‌های محیط زیست مواجه شویم.

رئیس انجمن مهدویت حوزه با بیان این‌که نفوذ به مسیر حق ضربه می‌زند، گفت: نفوذ صرفاً در جاسوسی محدود نمی‌شود و گاه خواص که می‌توانند یاری‌گر حرکت صحیح باشند، مسیر را اشتباه می‌روند و گاه عناصر ترسو و سست‌عنصر می‌توانند این نقش منفی را ایفا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری تأکید کرد: اگر ترس در افراد رخنه کند و یا ما حواسمان نباشد و به افرادی میدان بدهیم که ترسو، مرعوب دشمن و یا به دنبال طمع و رانت باشند، موجب نفوذ و تسلط دشمن و در نتیجه عهد‌شکنی با خدا و ولی خدا می‌شود.

28/313

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha