سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام جعفر طبرسی - معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران

حوزه/ آیین افتتاحیه طرح میثاق طلبگی حوزه علمیه مازندران با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی در مدرسه علمیه خلیل شهر بهشهر برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران گفت: مراسم افتتاحیه دوره میثاق طلبگی حوزه علمیه استان، شنبه سوم شهریور، در مدرسه علمیه خلیل شهر بهشهر آغاز خواهد شد.

وی افزود: این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران و همچنین حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی، مسؤول مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) خلیل شهر بهشهر آغاز می شود.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که در این دوره یک هفته حدود صد نفر از طلاب جدید الورود حوزه علمیه مازندران حضور دارند، خاطرنشان کرد: در این دوره مهم ترین مباحث اخلاقی، مشاوره ای و تربیتی از سوی اساتید حاضر در دوره بیان خواهد شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران از تدریس سه کتاب رسم طلبگی، اخلاق طلبگی و نظام آموزشی حوزه از سوی اساتید مجرب حوزه برای طلاب جدید الورود خبر داد و تصریح کرد: طلاب در یک فضای صمیمی با اصول و برنامه های مهم حوزه آشنایی نسبی پیدا خواهد کرد.

وی در ادامه سخنان خود به برگزاری مستمر درس اخلاق در این دوره یک هفته ای اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در برگزاری این دروس از ظرفیت علما و بزرگان حوزه علمیه استان مازندران بهره خواهیم برد.

حجت الاسلام طبرسی همچنین از استقرار مشاوران مرکز مشاوره حوزه علمیه مازندران در این دوره خبر داد و بیان داشت: در این دوره تست های مشاوره ای از سوی اساتید این حوزه بر روی طلاب انجام خواهد گرفت.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که اجرای برنامه های فرهنگی، رفاهی و ورزشی نیز در این دوره یک هفته ای در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: تلاش ما برگزاری یک دوره موفق همراه با برنامه های آموزشی، اخلاقی، تربیتی و رفاهی برای طلاب است.

وی با اشاره به این که مرحله نخست دوره میثاق طلبگی تیر ماه امسال در مدرسه علمیه شهید بهشتی نوشهر برگزار شد، افزود: با توجه به حجم بالای طلاب جدید الورود استان، مرحله دوم این دوره از فردا در بهشهر آغاز خواهد شد.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که شرکت طلاب جدید الورود در این دوره یک هفته ای ضروری و الزامی است، خاطرنشان کرد: یک طلبه پیش از ورود به مدرسه علمیه باید با اصول، برنامه ها و باید و نباید های حوزه و زندگی طلبگی به خوبی آشنا شود و این بستر در دوره میثاق طلبگی فراهم شده است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در پایان گفت: پس از این که طلاب این دوره یک هفته ای را با موفقیت طی کردند باید در دوره اختبار و تثبیت نیز شرکت کنند و پس از آن برای آغاز سال تحصیلی به مدارس مورد نظر معرفی خواهند شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha