شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نیک بین

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه عباسقلی خان مشهد گفت: هر کس در خط امام(ره) و رهبری قرار گرفت بی شک انقلابی است؛ امروز ملاک و متدی در اصل انقلابی بودن باید برای خودتان اتخاذ کنید و هر کس با شاخصه درست انقلابی گری مطالبی را ارائه داد، این عناوین را از او بپذیرید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین نیک بین، مدیر مدرسه علمیه عباسقلی خان مشهد، امروز در اجلاسیه سراسری اساتید اعزامی حوزه علمیه خراسان در مدرسه علمیه سلیمانیه، در کمیسیون «باید ها و نبایدهای حوزه انقلابی» با بیان این که بر اساس تجربه دیرینه سالیان سال و سرکشی از بسیاری از حوزه های علمیه استان خراسان، آگاهانه می گویم که رسالت شما اساتید حوزه بسیار خطیر و سنگین است، گفت: باید بدانید چطور باید از اعتقادات در شرائط امروز دفاع کرد.

وی با بیان این که متاسفانه امروز برخی اساتید حتی در فضای حوزه از وضعیت مشروطه و یا مسائل تاریخی اسلام آگاهی و اطلاع دقیقی ندارند که اگر شما نیز مسیر درست را نشناخته و ندانید از کجا حرکت و به کجا راه دارید، در طی این مسیر دچار اعوجاج و انحراف خواهید شد، تصریح کرد: شما اساتید در تربیت طلبه نقش سازنده ای دارید چراکه هر روز با آنان مرتبطید.

مدیر مدرسه عباسقلی خان مشهد با بیان این که رسالت اصلی در فضای حوزه های علمیه صراحتا بر دوش اساتید قرار دارد، خاطر نشان کرد: همه شما در حوزه انقلابی هستید و باید انقلابی عمل کنید؛ بنابراین باید در وقایعی تاریخی به خصوص از سال 1300 به بعد مطالعات دقیق موشکافانه داشته باشید و نگذارید فتنه آنانی که در زمین دشمنان بازی می کنند موثر واقع شود.

حجت الاسلام والمسلمین نیک بین با بیان این که باید به ابتدای انقلاب برگردید و احزاب را بشناسید، ابراز کرد: هر کس در خط امام(ره) و رهبری قرار گرفت بی شک انقلابی است؛ امروز ملاک و متدی در اصل انقلابی بودن باید برای خودتان اتخاذ کنید و هر کس با شاخصه درست انقلابی گری مطالبی را ارائه داد، این عناوین را از او بپذیرید.

وی با بیان این که اصلاح طلب و یا اصولگرا برای ما چندین اهمیت ندارد و  اصل انقلابی بودن است، ادامه داد: باید بدانید در کدام عرصه گام بر می دارید که جریان شناسی یکی از اصلی ترین عناصر استادی است؛ کتاب های مختلف در عرصه جریان شناسی را بخوانید؛ عده ای امروز همچون زمان انقلاب در جبهه ملی مشغول به فعالیتند و در جبهه مقابل نظام به نام نظام عمل می کنند.

مدیر مدرسه عباسقلی خان مشهد با بیان این که طلبه باید در همه مراکز و صحنه ها حضور آگاهانه داشته باشد، بیان کرد: باید حرف دین، انقلاب و رهبری را بزنید نه حرفی که مخالفین نظام می طلبند؛ رسالت شما آن است که کتبی همچون حوزه و روحانیت از منظر مقام معظم رهبری را بخوانید و بر این اساس منظومه فکری رهبری را شناخته و مطالب را تجزیه و تحلیل کنید.

حجت الاسلام والمسلمین نیک بین با بیان این که هر یک از شما اساتید در حوزه های علمیه نگاه ها و دیدگاه هایتان را به طرف مقابل تزریق می کنید، تصریح کرد: بنابراین نگاه و دیدگاه شما در دیگران تاثیر دارد و آن استاد انقلابی می تواند طلبه انقلابی تربیت کند که اساسا دغدغه دین داشته باشد و باید بداند که هر کجا پای مادیات به میدان بیاید اصل دین به حاشیه می رود.

وی با بیان این که هیچ یک از شما نباید وابسته به مادیات بوده و نگاه مالی داشته باشید، خاطر نشان کرد: استاد باید آگاه به احزاب باشد، منظومه فکری امام و رهبری را بشناسد و در این زمینه کتبی همچون افسون اشباح، چهل بحران، بازگشت از نیمه راه و احزاب و جریان های سیاسی را خوانده و بر این اساس با جریان های روز آشنا باشد.

مدیر مدرسه عباسقلی خان مشهد با بیان این که انقلاب با این طلاب و حوزویان محقق شد و استمرار آن نیز به همین طریق است، اظهار کرد: نگاهتان در انقلاب باید به سمت حکومت دینی باشد؛ همه طلبه شدید تا با پایبندی به اصول دینی، زمینه ساز ظهور حضرت ولی عصر(عج) باشید و هرچه بیش تر باید به عنوان منتظر واقعی، زمینه سازی ظهور را دنبال کنید.

حجت الاسلام والمسلمین نیک بین با بیان این که یک کار تشکیلاتی در سیر انقلابی گری باید برنامه ریزی کرد و هرگاه من و شما در سیر طلبگی دچار روزمرگی شدیم و اساسا نگاه عمیق، راهبرد عظیم و نقشه راه درستی وجود نداشته نباشد نمی توانید تحول ایجاد کنید، افزود:  باید ریلی کار کنید و ریل گذاری کنید چراکه کار تشکیلاتی با افق بلند محقق می شود.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha