جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رئیس سازمان بسیج طلاب حجت الاسلام  والمسلمین محمود محمدی شاهرودی

حوزه/ رئیس پیشین سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور، با بیان اینکه روحانیت گل سرسبد اقشار بسیج در حفظ عقاید و باورهاست، گفت: بسیج آنجا که ضرورت دارد از اسلام، انقلاب اسلامی دفاع کند، پای کار می‌آید و این پای کار بودن، روحیه انقلابی گری داشتن را به طلاب منتقل کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی شاهرودی، رئیس پیشین سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به تفاهم نامه منعقده میان بسیج طلاب با مدیریت حوزه‌های علمیه، اظهار داشت: این تفاهم نامه آثار و برکات فراوانی برای مجموعه حوزه‌های علمیه و بسیج به همراه داشت که نخستین آن، شکل‌دهی همراهی، همدلی و وحدت میان مجموعه‌های مرتبط به حوزه و روحانیت است.

وی با بیان اینکه مدیران حوزه‌های علمیه و بسیج طلاب پیش از انعقاد تفاهم نامه شناخت خوبی از یکدیگر نداشته و در برخی موارد دچار اختلافاتی شده بودند، عنوان داشت: تفاهم نامه سبب شد تا نشست‌های مدیران حوزه، بسیج طلاب و فرماندهان و مسئولان پایگاه‌های مقاومت بسیج شکل بگیرد و اکنون یکپارچه به دنبال تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب هستند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی شاهرودی تصریح کرد: بسیج آنجا که ضرورت دارد از اسلام، انقلاب اسلامی دفاع کند، پای کار می‌آید و این پای کار بودن، روحیه انقلابی گری داشتن را به طلاب منتقل کرد که این امر نیز از برکات انعقاد تفاهم نامه است.

وی ادامه داد: برخی تصور می‌کردند که بسیج طلاب و روحانیون یک موضوع  و جدای از حوزه است، اما تفاهم نامه با توجه به ترکیب و ساختار به وجود آمده در آن نشان داد که مدیر حوزه‌های علمیه رئیس شورای عالی بسیج طلاب و روحانیت کشور است.

رئیس پیشین سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور، با بیان اینکه هویت بسیج طلاب و روحانیون به هویت روحانی، طلبه و استاد حوزه بودن است، خاطرنشان کرد: به برکت تفاهم نامه و تشکیل کمیته‌ها و شوراهایی که از دل تفاهم نامه به جود آمدند، شاهد پیش‌قدمی روحانیون در زمینه مطالبات رهبری هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی شاهرودی نمونه پیش‌قدمی بسیج طلاب و روحانیون را در زمینه سند ۲۰۳۰ ارزیابی کرد و گفت: ما پیش از انتشار مسأله در سطح کشور، مطلب را در نشریه سازمان بسیج طلاب و روحانیون درج، تحلیل و به آسیب‌هایش اشاره کردیم تا آنجا که بسیاری از آقایان در مجلس شورای اسلامی از چنین اطلاعاتی اظهار تعجب می‌کردند.

وی یادآور شد: گردهم نشستن‌ها و رصد هوشمندانه مطالبات مقام معظم رهبری سبب شد تا دوستان چنین مطالباتی را جدی بگیرند.

رئیس پیشین سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور، تشکیل شوراهای استانی بسیج طلاب و روحانیون را دیگر برکات تفاهم نامه منعقد شده دانست و اضافه کرد: وقتی می‌گوییم حوزه روحانیت مقصود تنها روحانیت حاضر در حوزه علمیه و بسیج طلاب نیست، بلکه روحانیت حاضر در ادارات و هرجایی که هویت روحانیت حضور دارد را در استان‌ها کنار هم قرار دادیم و سبب شد تا طلبه‌ها از بدو ورود به حوزه با تفکر ارزشی بسیج آشنا و در حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج عضو شوند.

وی با بیان اینکه روحانیت گل سرسبد اقشار بسیج در حفظ اسلام، روحیه انقلابی، عقاید، ارزش‌ها و باورها است، اظهار کرد: حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری همین مسائل را از حوزه و بسیج طلاب خواهان هستند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی شاهرودی، در پایان، نشست‌های مدیران در استان‌ها، فراخوان مقالات در مناسبت‌ها، ایجاد روحیه انقلابی، دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی ثمرات انعقاد تفاهم نامه است که در کلیّت تفاهم نامه ذکر شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha