جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رضا خدری-مدیر حوزه بوشهر

حجت الاسلام خدری امروز در نشست با خبرنگاران از آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه استان بوشهر خبر داد و گفت: همزمان با سراسر کشور سال تحصیلی جدید مدارس علمیه استان روز ۱۰ شهریور آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر حجت الاسلام رضا خدری، امروز در نشستی با خبرنگاران با اشاره به زمان آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه استان بوشهر، گفت: همزمان با سراسر کشور، سال تحصیلی جدید مدارس علمیه استان روز 10 شهریور آغاز می شود.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه در تمامی مدارس استان برگزار می شود، اظهار کرد: در مجموع حدود 700 طلبه در مدارس علمیه استان بوشهر به فراگیری علوم دینی خواهند پرداخت و مشغول به تحصیل می شوند.

وی به ارائه آماری از میزان جذب طلبه برای سال تحصیلی جدید پرداخت و ابراز داشت: از مجموع 200 متقاضی ورود به حوزه علمیه استان برای سال تحصیلی 97-98 پس از انجام آزمون کتبی و مصاحبه شفاهی و گذراندن دوره های میثاق طلبگی و اختبار و تثبیت تعداد 50 طلبه برای ورود به حوزه علمیه استان پذیرفته شدند.

حجت الاسلام خدری همچنین از برگزاری کلاس های درس خارج در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر خبر داد و گفت: درس خارج با تدریس آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر پس از دهه نخست ماه محرم با حضور فضلای استان دایر می شود.

وی همچنین گفت: دوره دوم پذیرش در رشته تخصصی کلام اسلامی شروع شده است و نیز کلاس های دوره اول آن هم امسال ادامه خواهد داشت.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر از برگزاری کلاس های سطح 2 در مدارس علمیه امام خمینی(ره) بوشهر و چهارده معصوم(ع) برازجان خبر داد و گفت: در حال حاضر با توجه به سطوح مختلف دروس حوزوی، تمامی سطوح از پایه اول تا دهم و همچنین درس خارج در استان برگزار می شود.

حجت الاسلام خدری از راه اندازی دومین مدرسه علمیه قرآنی در استان خبر داد و تصریح کرد: در سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه امام علی بن ابیطالب(ع) به عنوان مدرسه قرآنی معرفی خواهد شد، تا علاوه بر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر یک مدرسه دیگر نیز به تعداد مدارس قرآنی استان اضافه شود.

وی افزود: این مدارس علمیه قرآنی طی شش سال و همزمان با تحصیل حفظ قرآن را با طلاب خود کار خواهند کرد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha