جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
داوری

حوزه/ داوری از ساخت ۲۳۵ مسجد در مناطق محروم خبر داد و گفت: ساخت مساجد ساده با حداقل هزینه، بدون تشریفات و قابل دسترس و بهم نزدیک جزو اصول ما است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، محسن داوری، پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: هدف از تشکیل این جلسه در آستانه عید غدیر و هفته جهانی مسجد، تاکید بر اهمیت مساجد و اقامه نماز در مساجد برای مخاطبین، جذب مردم برای مشارکت دراین امر خیر، برپا کردن فریضه نماز جماعت و احیا مساجد در مناطق محروم است.

وی با بیان اینکه  در برخی از مناطق محروم احساس می کنیم که نماز و مساجد هم در غربت و مهجوریت هستند، گفت: اقامه نماز جماعت در کل کشور ، هدف اصلی و اساسی ما از ساخت مساجد است.

داوری تصریح کرد: مجموعه خیریه مسجد سازان الزهرا(س) ویژه مناطق محروم کشور با محوریت آیت الله مهدوی به عنوان رئیس هیئت امنا و حجت الاسلام و المسلمین  شیخ احمد فقیهی به به عنوان رئیس هیئت مدیره فعالیت می کند.

وی ادامه داد: سابقه این خیریه دو مقطع دارد که بخش نخست آن توسط حجت الاسلام والمسلمین فقیهی  از 60 سال قبل تا سال 86 بوده که به صورت سنتی، خود شخصا به این امر خیر اقدام می کردند و تا سال 86، 60 مسجد ساختند که عمدتا در استان کهگیلویه و بویراحمد و چهار محال و بختیاری و بخش دوم که از سال 86 به بعد کار سازمانی شده  تقسیم می شود.

مدیر موسسه خیریه مسجد سازان الزهرا(س)  عنوان کرد: از سال 86 تاکنون در قریب به 235 محل برای مسجد ساختن اقدام کردیم که 80 درصد آنها مسجد و سه پروژه آن حوزه علمیه و مابقی آن خانه عالم است .

وی افزود: براساس کار کارشناسایی شده مجموعه،570 روستا فاقد مسجد شناسایی شده که نیاز است مسجدبه فوریت ساخته شود؛ اقامه نماز جماعت، پایگاه فرهنگی انقلاب و مقابله با فرقه های ضاله در روستاها از اهداف ساخت مسجد است.

داوری با تاکید براینکه قصد ما از تلاش برای ساخت مساجد در مناطق مختلف کشور ایجاد پایگاهی برای امام زمان(عج) است، گفت: ساخت مساجد ساده با حداقل هزینه، بدون تشریفات و قابل دسترس و به هم نزدیک جز اصول ما است.

وی بیان داشت: امروز سعی برآن داریم که هیچ مسجدی خالی از مبلغ روحانی و عالم دینی  نباشد، بنابراین طبق مصوب کمیته فرهنگ سازی مجموعه خیریه الزهرا(س) و مشورت با حجت الاسلام والمسلمین قرائتی  اعزام مبلغ هم در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر موسسه خیریه مسجد سازان الزهرا(س)  اذعان کرد: به عنوان مثال امسال 75  مبلغ را به مناسبت های مختلف ملی و مذهبی به روستاهای محرومی که مسجد ساخته ایم  اعزام کردیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha