جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کارگاه مشاوره خانواده/مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) قائمشهر

حوزه/ در کارگاه آموزشی مدرسه علمیه خواهران قائمشهر تاکید شد که برای داشتن خانواده با نشاط و مطلوب باید فرزندان را قبل از ازدواج آماده کرد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، خانم زهرا پور استاد حوزه در کارگاه آموزشی مشاوره خانواده پیش از ازدواج(پیش از خواستگاری و خواستگاری) و حین ازدواج (نامزدی و بعد از عروسی) در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) قائمشهر بیان کرد: استحکام بنیان خانواده مهمترین اصل در آرامش یک جامعه موفق است و برای رسیدن به این امر راهکارهایی را باید عملیاتی نمود.

وی افزود: اخلاق در خانواده اصلی ترین کلیدی است که با وجود آن می توان تمام قفل ها را گشود و خانواده ها باید نکات اخلاقی که سر منشا آن الگوی گیری از  زندگی سراسر زیبای اهل بیت( علیهم السلام) است را فرا گرفته و در زندگی خود به کار بندند.

این مشاور خانواده در ادامه تصریح کرد: برای داشتن خانواده ای با نشاط  باید فرزندان را قبل از ازدواج  آماده کرد، بنابراین پیش ازشروع زندگی مشترک، در مرحله اول خانواده باید دختر خود را برای مسائلی که او را برای ازدواج آماده می کند مانند: خود شناسی، خانواده شناسی، شناختن مشاغل آقایان و تطبیق دادن خود با شرایط بیرون خانواده و ...آماده و آشنا کند.

وی با اشاره به مسئله خواستگاری گفت: دختر و خانواده او باید درحین خواستگاری نکاتی همانند چگونگی رفتار کلامی با خواستگار و خانواده اش، نحوه و کیفیت سؤالات، معیارهای اصلی و مهم، خواسته و توقع منطقی ازداماد را رعایت کنند.

زهرا پور یادآور شد: مرحله بعدی نامزدی است که در این دوران نیز نکاتی از قبیل مقدار زمانی که زوجین باید درکنار هم باشند، چگونگی رفت و آمد ها، چگونگی و اندازه حضور طرفین در منزل والدین، مدت نامزدی، چگونگی رفتار در هنگام خرید جهیزیه و وسایل مورد نیاز عروسی حائز اهمیت است.

وی، شروع زندگی مشترک در زیر یک سقف را مرحله دیگری از زندگی دانسته و خاطر نشان کرد: مهمترین نکته در زیباتر شدن این مرحله، ایجاد یک فضای آرام  و دور از تنش برای ورود همسر خسته از کار روزانه است که برای آن زن باید به پوشش در منزل، نظافت، رفتار سراسر محبت آمیز با همسر، تقسیم مسئولیت ها و آشپزی توجه نموده و در مواقع اختلاف سلیقه با صبوری  و صحبت  بدون دخالت دادن دیگران مسئله را با همفکری همسر خود برطرف نماید.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha