پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آل هاشم

حوزه/ امام جمعه تبریز بار دیگر برای چندمین بار با ارائه طرحی، در جهت نزدیک تر شدن مسئولان به مردم گام برداشت و خبرساز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، امام جمعه تبریز، استاندار آذربایجان شرقی به همراه مسؤولان استان آذربایجان شرقی، پیش از ظهر جمعه ۲ شهریور با حضور در صحن مصلی امام خمینی(ره) تبریز با مردم صحبت کرده و به مشکلات آنها رسیدگی کردند.

چندماه پیش بود که به پیشنهاد حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم امام جمعه تبریز، نرده جدا کننده بین مردم و مسئولان در نماز جمعه تبریز برداشته شد که با استقبال مردم مواجه شده و به الگویی برای برخی از استان ها تبدیل شد.

امام جمعه تبریز در مراسم شب های قدر ماه مبارک رمضان نیز، به جای جلوس در صف اول، بین مردم حاضر شده و در لابه لای جمعیت شرکت کننده در دعای جوشن کبیر نشست، او حتی در حین برگزاری مراسم، به برخی از کودکان و نوجوانان که خواستار عکس یادگاری با او شدند، جواب مثبت داد.

اما حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم پیش از فرارسیدن هفته دولت، پیشنهاد کرد تا مدیران دستگاه های اداری استان آذربایجان شرقی به مناسبت هفته دولت، در محل مصلی حاضر شده و پیش از آغاز خطبه های نماز جمعه، به مشکلات مردم، به صورت چهره به چهره رسیدگی کنند.

استاندار آذربایجان شرقی نیز با ابلاغ بخشنامه ای به مدیران استان، خواستار حضور آن ها در این طرح شد.

 

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، به خبرنگار خبرگزاری «حوزه» گفت: مردم ولی نعمتان ما هستند، آن ها از اولین روز پیروزی انقلاب در تمامی صحنه ها حضور داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به دلیل استقبال مردم از این طرح تاکید کرد: ما اگر در ادارت، نهادها و سازمان ها وقت بیشتری را برای مردم قرار دهیم، این مشکلات پیش نمی آید و شاهد حضور حداکثری مردم در مصلی برای بررسی مشکلات آن ها نبودیم.

به گفته استاندار آذربایجان شرقی، از این پس، یکی از مسئولان و مدیران استان آذربایجان شرقی پیش از نماز جمعه هر هفته در مصلی امام خمینی(ره) برای رسیدگی به مشکلات مردم حضور پیدا می کند.

رضایت مردم از طرح رسیدگی چهره به چهره به مشکلات

یکی از حاضران که نامه ای در دست دارد و قصد دارد با استاندار آذربایجان شرقی دیدار کند، می گوید: کاش چنین رسیدگی به مشکلات مردم، در خود ادارات صورت می گرفت، اما به علت بروکراسی اداری و پاسکاری مردم در برخی ادارات، شاهد کندی رسیدگی به مشکلات هستیم.

شهروند دیگری تاکید می کند: کاش مسئولان ما زودتر از این،‌از جایگاه عظیم نماز جمعه در جهت نزدیک تر شدن مسئولان به مردم، بهترین بهره را می بردند، تا هم شاهد حل مشکلات مردم باشیم و هم صفوف نماز جمعه باشکوهتر شود.

یک جوان ۲۵ ساله که از یکی از شهرستان های استان خود را به این جا رسانده، می گوید: برای پیگیری مشکل خود بارها به اداره مربوطه در شهرستان مراجعه کردم، حتی به اداره کل در تبریز نیز مراجعه کردم اما تاکنون پاسخ روشنی به مشکلم داده نشده که مجبور شدم به اینجا بیایم تا شاید مشکلم به دست شخص امام جمعه یا استاندار حل شود.

 

گزارش: بیت اله احمدی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا زحمتکش IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    0 0
    با سلام لطفا به مشکلات شهر سهند رسیدگی نمایید گرانی که بیداد میکنه راه دسترسی به تبریز را هم عوارضی گذاشته اند مسؤلین شهر هم روز بروز فشار زندگی را بر مردم بیشتر میکنند