پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آغاز سال تحصیلی

حوزه/ مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه قزوین با حضور طلاب، اساتید و مدیران مدارس علمیه استان، در مسجدالنبی(ص) قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، در مراسم آغاز سال تحصیلی طلاب مدارس علمیه استان قزوین، در مسجدالنبی(ص) قزوین، ضمن تبریک حضور طلاب جدید الورود و شروع سال تحصیلی، گفت: طلاب از همین امروز باید تحصیل علوم دینی را جدی گرفته و حضور پرنشاط و فعالی در کلاس های درس اساتید داشته باشند، چرا که اگر در همین ابتدای سال در فراگیری دروس جدیت نداشته باشند، موفق نخواهند شد.

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: آنچه امروز یک طلبه می تواند در مدرسه تاثیرگذار باشد، این است که بتواند با تهذیب نفس و دوری از محرمات بتواند به انجام رسالت ارزشمندی که در این راه انتخاب نموده به سرمقصود برسد.

وی با بیان این که پیروی از هوای نفس و دل بستن به پست و مقام دنیایی برای یک طلبه مضر بوده و باید تلاش نماییم که این رذائل اخلاقی را در نهاد و نفس خود دوری نماییم، گفت: هوای نفس در وجود انسان باعث می شود که حتی ما انسان ها در مقابل امامت و ولایت بایستیم.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی تصریح کرد: برتری جویی از عوامل هوای نفس است، لذا شما طلاب باید همیشه در همه عرصه های مختلف تحصیلی و زندگی تواضع و فروتنی را نسبت به یکدیگر به خصوص در مقابل افراد اهل علم داشته باشید.

مدیر حوزه علمیه قزوین اظهارکرد: باید کارهای ما برای رضای خدای متعال باشد و طلاب تلاش نمایند که صفت زشت و ناپسند هوای نفس را در خود دور نمایند، چرا که این صفت زشت شخصیت انسان را تباه می کند.

وی در پایان گفت: طلبه علوم دین نباید بی حال و سستی در دروس داشته باشد، چرا که در این صورت قطعا راه به جایی نخواهد برد، پس چه خوب است که بتوانیم همیشه پرنشاط و به دنبال علم باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha