پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین صادق ایرانی مدیر حوزه علمیه کرمانشاه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به اینکه روحانیت شیعه در طول تاریخ، هیچ گاه خود را از مردم جدا ندانسته است، تاکید کرد: روحانیت از مردم جدا نیست و صدای رسای آنان است.

حجت الاسلام والمسلمین صادق ایرانی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در کرمانشاه، با اشاره به آیه 10 سوره واقعه که می فرماید:«وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ، أُولئِک الْمُقَرَّبُونَ» سبقت گیرندگان، آنان مقربان درگاهند، گفت: روحانیت همیشه حامی مردم بوده و خواهد بود.

وی در ادامه از روحانیت شیعه به عنوان احقاق گر مطالبات اجتماعی و در کنار مردم در تلخ و شیرین روزگار سخن به میان آورد و گفت: روحانیت همیشه صدای محرومین جامعه را به گوش مسئولین رسانده وحقیقتا تحمل مشکلات از ناحیه مردم نشان از کرامت آنان دارد.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه تصریح کرد: نجابت مردم در برابر تحمل وضعیت نامناسب اقتصادی موجب بی اهمیتی مسئولین نسبت به انجام وعده ها و وظایف خود نگردد.

وی، تجمعات اخیر روحانیت و طلاب را ناشی از درک مطالبات مردم و وضعیت بی ثبات بازار و گرانی افسارگیسخته دانست و گفت: اعتراضات حوزویان در راستای همدردی با مردم و به تعبیری صدای ملت است که از گلوی روحانیت و حوزه های علمیه بیرون می آید.  

حجت الاسلام والمسلمین صادق ایرانی با بیان حدیث پیامبراکرم(ص) که فرمودند:«کُلُّکُمْ راعٍ وَ کُلُّکُمْ مَسْؤُولٌ عَنْ رَعِیّتِهِ.»هر کدام از شما مسئول هستید و درباره افرادی که به سخن شما گوش می‌دهند بازخواست خواهید شد، افزود: اگر مسئولین اجرایی، اقتصاد مقاومتی را عملیاتی و به تذکرات و هشدارهای پدرانه مراجع عظام تقلید گوش می دادند امروز شاهد وضعیت بد اقتصادی نبودیم.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به اینکه روحانیت شیعه در طول تاریخ هیچ گاه خود را از مردم جدا ندانسته است، تاکید کرد: روحانیت از مردم جدا نیست و صدای رسای آنان است.

وی، اقدام طلاب انقلابی در مدرسه فیضیه را در راستای رساندن صدای مردم به گوش مسئولین خواند و گفت: گرچه تجمع اعتراضی می توانست با چراغ راه قرار دادن منویات مراجع عظام تقلید بهتر و به نحو شایسته تری برگزار می شد، اما اصل این حرکت نباید زیر سوال برود و نادیده گرفته شود.  

حجت الاسلام والمسلمین ایرانی بر لزوم بصیرت و هوشیاری لازم در جلوگیری از سوء استفاده دشمنان و فراموشی اصل اعتراضات اقتصادی و سوء مدیریت ها در جامعه تاکید کرد و بیان داشت: دشمن به دنبال سوء استفاده از اعتراضات اقتصادی است.

وی، تشکیل کرسی های آزاد اندیشی در حوزه های علمیه را برای نخبگان و طلاب در عرصه نقادی فرصت طلایی دانست و اظهار کرد: نقادی از در حوزه های علمیه موجب پیشرفت و خنثی شدن نقشه های دشمنان اسلام است.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه در پایان با اشاره به این که نباید مشکلات و نقایص را نادیده گرفت و قطعا نقد سازنده مایه رشد و تعالی است، گفت: وظیفه داریم که فضای نقد و در حقیقت مسیر اظهار نظرهای مخالف را باز بگذاریم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha