پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دیدار مدیر مدرسه علمیه امام علی کلاردشت با ‌آیت الله خاتمی

مدیر مدرسه علمیه امام علی(ع) کلاردشت به دیدار اخیر خود با آیت الله سید احمد خاتمی اشاره کرد و گفت: برگزاری نشست های تخصصی با اساتید و بررسی متدهای جدید و کارآمد آموزشی و پرورشی از جمله تأکیدات ایشان بود.

حجت الاسلام مرتضی مهدوی سیرت، مدیر مدرسه علمیه امام علی(ع) کلاردشت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران به حضور آیت الله سید احمد خاتمی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: وی بر ضرورت تلاش در جهت جذب طلاب بومی تأکید کرد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به تأکید عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور بر تقویت مدارس علمیه، افزود: آیت الله خاتمی تأکید کرد مسؤول و مدیر مدارس علمیه باید حضور مستمری در مدرسه و نظارت بر کلیه امور داشته باشند.

حجت الاسلام مهدوی با بیان این که تأکید آیت الله خاتمی بر تمرکز مدیران مدارس علمیه بر وظایف و مسؤولیت های محوله بوده است، خاطرنشان کرد: وی معتقد بود هر چه میزان حضور و نظارت مدیران بر امور آموزشی و اداری مدارس بیشتر باشد به طور حتم بازدهی فعالیت ها را نیز بیشتر خواهد کرد.

مدیر مدرسه علمیه امام علی(ع) کلاردشت در ادامه سخنان خود به تأکید آیت الله خاتمی در خصوص توجه به مباحث اخلاقی در حوزه اشاره کرد و گفت: امام جمعه موقت تهران عنصر اخلاق و تربیت با هدفمندی درس های اخلاق بر اساس  نیازهای معنوی طلاب بسیار تأکید  داشت .

وی، توصیه به بهره مندی از مشاورین و متخصصین مجرب در امر آموزش و پرورش را از دیگر نکات مورد توجه آیت الله خاتمی عنوان کرد و افزود: با توجه به جایگاه طلاب حوزه در جامعه اسلامی ایشان بهره گیری از مشاورین متخصص در مدارس علمیه را ضروری عنوان کردند.

حجت الاسلام مهدوی همچنین ادامه داد: یکی از مسائل مهمی که امام جمعه موقت تهران نسبت به آن تأکید کرد برگزاری نشست های تخصصی با اساتید و بررسی متدهای جدید و کارآمد آموزشی و پرورشی بود.

وی با بیان این که توجه به کیفیت تحصیل نیز از جمله دیگر مسائلی بود که عضو مجلس خبرگان رهبری نسبت به آن تأکید داشت، بیان داشت: به کار گیری طلاب پایه های بالا در تدریس پایه های پایین از جمله مسائل مورد تأکید آیت الله خاتمی در این خصوص بود.

مدیر مدرسه علمیه امام علی(ع) کلاردشت با تأکید براین که آیت الله خاتمی بر ضرورت کادر سازی و تربیت نیروهای مجرب و توانمند جهت اداره مدرسه تأکید کرد، گفت: وی معتقد است در مدارس علمیه ظرفیت بسیار خوبی به منظور کادرسازی و تربیت نیروی انسانی جهت بهره گیری در بخش های مختلف نظام وجود دارد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha