جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اجلاس ۲

حوزه/ دبیر کمیسیون بایدها و نبایدهای حوزه انقلابی با بیان این که حوزه رسالت تبیین دین، ارتقای علمی، تقویت اجتهاد، آزاد اندیشی و توجه به آراء مختلف را دارد،گفت: حوزویان باید زمان شناسی داشته و بتوانند برای اجرای دین گفتمان سازی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام روح الله پورعابدین، دبیر کمیسیون «باید ها و نبایدهای حوزه انقلابی»، در اجلاسیه سراسری اساتید اعزامی حوزه علمیه خراسان در مدرسه علمیه سلیمانیه گفت: در این کمیسیون به بحث رد یا تایید شخصیت های نظام، انجمن حجتیه، تبیین مبانی و ولایت فقیه مطلقه حوزه خراسان پرداخته شد.

حجت الاسلام پورعادبین ضمن تاکید بر باید های حوزه انقلابی، با بیان این که بدنه حوزه باید در چهار محور مبانی اعتقادی، فکری، سیاسی و فرهنگی، ارکان، روش ها و در تبلیغ و اهداف کلان انقلابی فعال باشند، بیان کرد: در اهداف کلان انقلاب همچون تمدن سازی نوین اسلامی، تقویت ارزش ها و آرمان ها عمده شعارهای انقلاب فرهنگی بوده اند.

وی با بیان این که حوزه رسالت تبیین دین، ارتقای علمی، تقویت اجتهاد در همه رشته ها، آزاد اندیشی و توجه به آراء مختلف را بر عهده دارد، اظهار کرد: حوزویان باید زمان شناسی داشته باشند و بتوانند برای اجرای دین گفتمان سازی و نیروسازی کنند.

دبیر کمیسیون «باید ها و نبایدهای حوزه انقلابی» با بیان این که حوزه انقلابی باید برای رسیدن به اهداف انقلابی ریل گذاری داشته باشد، تصریح کرد: اگر می خواهید حوزه انقلابی باشد، پس باید اساتید انقلابی باشند و یک ریل گذاری موفق، نه حرکت زنجیره ای و مقطعی مورد نظر بوده که در این راستا تفکرتان باید جهانی اما عملکردتان منطقه ای باشد.

حجت الاسلام پور عابدین با بیان این که اساتید و مبلغین باید مدتی بمانند و تربیت طلبه را در سال های متمادی دنبال کنند، گفت: خدمتگزار مردم باشید همانطور که مقام معظم رهبری نیز در بیانی گفتند روحانیت خدمتگزار مردم است؛ از سوی دیگر در برابر استکبار نیز ایستادگی کنید همانطور که حوزه های انقلابی وظیفه دارند تا شرائط نیاز سربازان انقلاب باشند و بخروشند.

 وی با اشاره به ضرورت تلاش برای حفظ نظام اسلامی عنوان کرد: اولویت نخست شما باید تدریس، تحقیق، کسب تقوا و تولید علم باشد و در این راه اهتمام خود را به کار ببیندید تا طلاب ملا و با تقوا تولید کنید و با آنان تعامل و ارتباط نزدیک داشته باشید؛ از دیگر سو در مقابل دشمنان محکم و با خودتان مهربان باشید و هدایت سیاسی و اجرایی طلاب را دنبال کنید.

دبیر کمیسیون «باید ها و نبایدهای حوزه انقلابی» با بیان این که تخصص محوری را در حوزه دنبال کنید به گونه ای که همه باید در حوزه خود متخصص باشند، خاطر نشان کرد: شهید چمران می گویند عموم مردم می گویند تقوا از تخصص بالاتر است اما من می گویم کسی که تخصص ندارد تقوا نیز ندارد؛ تخصص همان کسب دانش، مهارت، خلاقیت و ابتکار است.

حجت الاسلام پورعابدین ضمن تاکید بر اهمیت تربیت طلاب سیاسی طلاب در راستای ایفای نقش اساسی در جامعه بیان کرد: یک طلبه باید در مسیر بالنده برای ارکان تمدن سازی نوین اسلامی قدم بردارد و امروز در نیمه راه نظام اسلامی همه باید کمک کنند تا دولت اسلامی محقق شده و تحقق نظام اسلامی درگرو سیستم کارآمد اقتصادی است.

وی بودجه محور بودن، اشرافی گری، اسراف و هدر دادن فرصت ها و نیروی انسانی، پوچی طلاب و اساتید و مدیران و عدم تبیین اهداف عمیق دین در راه تهذیب نفس، منفعل بودن، سستی، جمود فکری و تحجر، فریفته غرب و سکولار شدن، خود محور بودن، پارتی بازی، تقدم روابط و عدم نظارت بر زیر دست را از جمله نبایدهای حوزه انقلابی عنوان و بر ضرورت دوری طلاب، مدیران، اساتید و همه بدنه حوزه از این مولفه ها در طول دوره خدمت انقلابی خود تاکید کرد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha