جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اجلاسیه

حوزه/ اجلاسیه سراسری اساتید اعزامی حوزه علمیه خراسان در راستای ارتقا توان علمی اساتید مدارس علمیه به مدت سه روز در مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد برگزار شد و امروز با ارائه گزارشی از کمیسیون ها، به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، اجلاسیه سراسری اساتید اعزامی حوزه علمیه خراسان در راستای ارتقا و بالا بردن توان علمي اساتيد مدارس علميه و آشنايي آنان با متدها و متون جديد آموزشي در مدرسه علمیه سلیمانیه برگزار شد.

این اجلاس که از روز پنج شنبه اول شهریورماه با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین کعبی، عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری و آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد مقدس و نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی پیرامون مصادیق و خصیصه های اساتید انقلابی در راستای شعار حوزه علمیه خراسان یعنی «حوزه انقلابی، اندیشه و عمل» آغاز شده بود، ظهر شنبه 3 شهریورماه با سخنرانی آیت الله سید مصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان به کار خود پایان داد.

با توجه به جمع آوری نظرات اساتید نسبت به مقطع عمومی نظام جامع آموزشی حوزه علمیه خراسان و اصلاح برخی از مصوبات آن در خصوص متون دروس، در طی این سه روز محوریت نشست ها، کارگاه ها و کمیسیون ها غالبا پیرامون برخی دروس نظام جامع، حفظ اصول انقلابی گری و مهارت های تبلیغی طلاب بود که حجج الاسلام والمسلمین ضیاء توحیدی، زمانی و نیک بین در این اجلاسیه با برگزاری نشست هایی به تبیین مسائل اخلاقی، ارتباط مذهب تشیع و تسنن، حوزه انقلابی و رسالت های اساتید انقلابی پرداختند و ضمن ارائه برخی از کاربردهای تبلیغ، به بیان ضرورت تبلیغ و شیوه های بروز و کارآمد آن پرداختند.

از سوی دیگر در این اجلاسیه اساتید اعزامی حوزه علمیه خراسان به بحث و تبادل نظر با حجت الاسلام مهدوی ارفع، معاون آموزش و حجت الاسلام مقامی، معاون فرهنگی اجتماعی حوزه نشستند و با بیان دغدغه های خود، مطالباتشان را به استحضار مسئولین رساندند و برخی قول های مساعدتی نیز در پیگیری خواسته های آنان داده شد.

همچنین در طول این سه روز، کمیسیون های تخصصی «بررسی راهکارهای تربیت طلاب عالم، مهذب و انقلابی»، «ویژگی ها و الزامات استید در تربیت طلاب انقلابی» و «بایدها و نبایدهای حوزه انقلابی» برگزار شد که گزارشی از این کمیسیون ها در روز اختتامیه از سوی دبیران این کمیسیون ها به استحضار طلاب، مدیران و مسئولین حاضر در برنامه رسید.

در بخش دیگری از این اجلاسیه سه روزه نیز طلاب و اساتید از کارگاه ادبیات عرب توسط حجج اسلام والمسلمین محمدی و ربانی بیرجندی، کارگاه فقه و اصول توسط حجج اسلام والمسلمین حق پناه و علیدوست و کارگاه علوم عقلی توسط حجت الاسلام والمسلمین زمانی بهره مند شده و در راستای بحث های تخصصی حوزوی با یکدیگر به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در روز شنبه 3 شهریورماه و در آیین اختتامیه این اجلاس نیز حجت الاسلام والمسلمین فرزانه دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان و حجت الاسلام والمسلمین سید مصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان به بیان ویژگی های اساتید انقلابی پرداختند و از طلاب خواستند تا در عین روزمرگی ها انقلابی گری را در فعالیت های خود جاری دانسته و مطالبات مردم را در چارچوب انقلابی گری دنبال کنند.  

شایان ذکر است؛ در این دوره 260 استاد از برنامه های آموزشی، فرهنگی بهره مند شدند و هدف اصلی برگزاری این دوره از اجلاسیه اساتید اعزامی سطح یک و دو مدارس علمیه استان خراسان نیز دانش افزایی علمی و مهارتی آنان بود.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha