جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
...

حوزه/ مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم گفت: آیین اختتامیه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور برگزیدگان این جشنواره، ۵ شهریور ماه در تالار غدیر برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام جباری با بیان این که در اختتامیه هشتمین مسابقه بزرگ کتابخوانی رضوی از سه گروه سنی کودک، نوجوان و بزرگسال در سطح استان قم تقدیر به عمل می آید، اظهار داشت: هدف این جشنواره ترغیب مردم به کتابخوانی به صورت خانوادگی در فضایی کاملا فرهنگی و صمیمی و در راستای خدمت به جامعه اسلامی و زنده نگهداشتن یاد و نام عترت پاک پیامبر بوده است.

وی افزود: با تلاش همکاران نهاد کتابخانه های عمومی کشور و ادارات کل استانها برگزاری این جشنواره بزرگ و خانواده محور، باعث معرفی خدمات کتابخانه های عمومی و فعالیت های آن به شکلی مطلوب شد.
 وی همچنین گفت: به علت عدم دسترسی ساکنین مناطق محروم و کم برخوردار به کتاب ها، 353 عنوان کتاب در روستاها و بخش های تابعه برای علاقه مندان به مکتب رضوی توزیع شد تا فرصت برابر برای همگان فراهم شود.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم در ادامه با اشاره به شرکت 5 هزار نفر از شهروندان قمی در این جشنواره ابراز داشت: مراسم اختتامیه روز دوشنبه 5 شهریور ساعت 10صبح با حضور مقامات ارشد نهاد کتابخانه ها ی عمومی کشور و دیگر مسئولان استانی به همراه تقدیر از برگزیدگان در تالار غدیر اداره کل کتابخانه های عمومی واقع در خیابان ساحلی قم برگزار می شود.
وی همچنین از همکاری خوب آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آستان مقدس امامزاده سیدعلی(ع)، نهاد اقامه نماز جمعه استان قم، صدای و سیمای مرکز قم، بنیاد علمی نخبگان، مجموعه بزرگ دنیای کتاب، دانشگاه قم، بسیج و سپاه پاسداران و اصحاب رسانه و قلم با اداره کل کتابخانه های عمومی تشکر کرد و افزود: تعامل دستگاه ها و نهادها با یکدیگر و همدلی و دغدغه مندی در حوزه کتاب و ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) و همچنین انجام تبلیغات و اطلاع رسانی به موقع باعث استقبال مردمی از این جشنواره نسبت به سال گذشته شد.
 وی در خاتمه گفت: بخش مکتوب هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی بیشترین آمار شرکت کنندگان را به خود اختصاص داده است.
313/8

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha