شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 459678
۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۷
وقف

حوزه/ موزه و کتابخانه تخصصی وقف همزمان با هفته دولت با حضور مسئولان در مشهد افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی در مراسم افتتاح موزه و کتابخانه تخصصی وقف، بیان کرد: مردم با نیت تقرب به ذات الهی و رضایت الهی از اموال خودشان برای مسائل عام المنفعه و حوزه های دینی وقف کرده اند.

وی با توجه به تحولات اجتماعی جامعه در فضای زندگی شهری، اقتصادی و اجتماعی ادامه داد: موضوع وقف نیز با توجه به شاخصه های دینی نیازمند تجدید نظر و بازنگری است.

استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: خوشبختانه مطالعات خوبی در مسائل آکادمیک، دانشگاهی و حوزوی وقف انجام شده است و با مشارکت مردم خیراندیش وقف هایی در زمینه های دانشگاهی، تحقیقاتی، خوابگاهی و مسائل رسیدگی به محرومین انجام شده و تحولات خوبی صورت گرفته است.

در ادامه حجت الاسلام محمد احمدزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی نیز بیان کرد: ما وظیفه داشتیم سنت حسنه وقف را با این اشیاء بشناسانیم و این پیشینه تاریخی و سنت حسنه وقف که با تاسی از اهل بیت (ع) صورت گرفته را به نسل های بعد معرفی کنیم تا از بین نرود.

وی افزود: در این راستا این اشیاء زیر نظر کارشناسان میراث فرهنگی نگهداری و در این مجموعه قرار گرفته تا در خدمت علاقه مندان، پژوهشگران و نخبگان فرهنگ و ادب قرار گیرد.

همچنین ابوالفضل مکرمی فر، مدیر کل میراث فرهنگی و صنایع گردشگری خراسان رضوی گفت: این موزه یکی از موزه های منحصر به فرد در خراسان رضوی است که توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ایجاد شده و در واقع شناسامه اوقاف است.

وی افزود: این مجموعه عموم مردم و بازدیدکنندگان را در خصوص موقوفاتی که توسط دستگاه های اجرایی انجام شده آشنا می کند.

مکرمی با بیان اینکه این موزه باعث ترویج وقف بین خیرین می شود، اظهار کرد: پروژه هایی که در این جا به نمایش گذاشته شده فرصت های سرمایه گذاری هستند.

وی ادامه داد: از ویژگی های برجسته موزه کتابخانه تخصصی و مرکز اسناد و مدارک است که در این جا در کنار موزه قرار گرفته است.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha