شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه بوشهر

حوزه/ حجت الاسلام خدری گفت: آن چیزی که در غدیر پیامبر اسلام(ص) به عنوان اتمام دین و اتمام نعمت ابلاغ کرد، درس ولایتمداری و تبعیت از اهل بیت(ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر حجت الاسلام رضا خدری، امروز در مراسمی به مناسبت دهه امامت و ولایت در بوشهر به سبک زندگی مبتنی بر تبعیت از اهل بیت(ع) تاکید کرد و گفت: آن چیزی که در غدیر پیامبر اسلام(ص) به عنوان اتمام دین و اتمام نعمت ابلاغ کرد، درس ولایتمداری و تبعیت از اهل بیت(ع) است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر در تشریح معنای ولایتمداری، اظهار داشت: ولایتمداری یعنی اینکه انسان به تمام معنا گوش به فرمان اهل بیت(ع) و امام باشد و الاّ ابراز علاقه و داشتن برنامه و مراسمات به تنهایی کافی نیست بلکه مساله اصلی تبعیت و ولایتمداری است یعنی انسان در عمل ولایتمدار باشد و دستورات اهل بیت(ع) را در عمل نشان دهد.

وی بیان داشت: اینکه گفته می شود غدیر متعلق به همه زمان ها است به این دلیل به جهت صدور پیام ولایتمداری است، یعنی همه باید تابع امام و پیرو امام مسلمین باشند و آن چیزی که پیامبر(ص) معین کرد بدین معناست که انسان ولایتمداری را در گفتار، کردار، اعمال و اهداف خود انجام دهد.

حجت الاسلام خدری با بیان اینکه اهداف ما در زندگی باید پیرو و تابع اهداف اهل بیت(ع) باشد، اظهار داشت: در هدف هم باید ولایتمدار باشیم، زنده نگه داشتن واقعه غدیر با عمل و پیروی از اهل بیت(ع) اتفاق می افتد و اگر انسان در زندگی اهل دروغ باشد و دستورات را به خوبی انجام ندهد و زبانش به گونه ای نباشد که پیرو اهل بیت(ع) باشد و کاری که انجام می دهد مکرر تخلف از دستور خدا است، این شخص هر چند در ظاهر علاقه به اهل بیت(ع) نشان دهد اما در عمل به گونه دیگری باشد کافی نیست.

امام جمعه چغادک شیعه واقعی را پیروان اهل بیت(ع) عنوان کرد و گفت: شیعه واقعی کسی است که پیرو اهل بیت(ع) و به ویژه امام علی(ع) باشد و تمامی جوانب را در ولایتمداری و به تمام معنا رعایت کند.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha