جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: غدیر امر به معروف واجب است؛ به‌گونه‌ای که پیام غدیر از بزرگ‌ترین مصادیق امر به معروف و نهی از منکر محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، امروز در نشست آموزشی تبلیغ غدیر که با حضور روحانیان و مبلغان برگزار شد، اظهار کرد: انگیزه‌های تبلیغ غدیر در سه رده درجه‌بندی می‌شود.

وی افزود: درجه اول اهمیت خود غدیر در اعتقادات ما، درجه دوم تأکیدات صاحبان غدیر بر تبلیغ آن و درجه سوم حسن سلیقه خدا و رسول و امامان در پیام‌رسانی غدیر است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به انگیزه‌های موجود برای تبلیغ غدیر، اضافه کرد: با توجه به آموزه «فلیبلّغ الحاضر الغائب و الوالد الولد الی یوم القیامه» تبلیغ غدیر امر مستقیم واجب و مستحب است.

وی ادامه داد: غدیر امر به معروف واجب است؛ به‌گونه‌ای که پیام غدیر از بزرگ‌ترین مصادیق امر به معروف و نهی از منکر محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به حاکم بودن غدیر بر همه مسائل دین گفت: غدیر با هدف بیمه کردن ابدی اسلام به‌صورت مجموعه‌های واحد اقدام به معرفی بیمه‌های کنندگان اسلام تا روز قیامت کرده است.

وی با بیان اینکه غدیر بزرگ‌ترین کلید مصلحت همه انسان‌ها است، خاطرنشان کرد: غدیر برای همه اهل عالم بوده و درعین‌حال حساس‌ترین فراز برای مقابله با دشمن هم به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به اینکه در غدیر با همه راه‌های ضد خدا مقابله شده، تصریح کرد: دفاع از غدیر، معدن علم برای همه بشریت و پیشگام بودن خداوند و پیامبر و ائمه در این ابلاغ ازجمله انگیزه‌های تبلیغ غدیر محسوب می‌شوند که باید مورد توجه روحانیان و مبلغان باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha