جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
محلاتی

حوزه/ نماینده ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: برخلاف تبلیغات دشمنان اسلام دین عطوفت و مهربانی است و طلاب باید به عنوان مرشدین طریق انبیاء در هدایت مردم کمال دقت نظر را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، آیت الله سید هاشم رسولی محلاتی نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی، در مراسم افتتاح سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) بناب به فضیلت علم اشاره کرد و گفت: علم میراث انبیا بوده و طلبه ها باید در کنار تعلیم و تحصیل، مباحثه باید دل های خود را برای کسب علم الهی آماده کرده و به طور جدی نفس خود را پاک کنند.

نماینده ویژه مقام معظم رهبری گفت : تحصیل و درس خواندن برای طلاب مهم است، ولی اگر در کنار آن تهذیب نفس، عمل به احکام الهی و به جا آوردن واجبات و مستحبات وجود نداشته باشد، به جایی نمی ‌رسد.

وی، امام راحل به عنوان بزرگ ‌ترین الگو برای طلاب حوزه‌ های علمیه یاد کرد و اظهار داشت: حضرت امام(ره) در تمام موارد صاحب نظر بوده‌اند و آنچه ایشان را به این مقام و مرتبه رسانده بود، خودساختگی و عمل به واجبات و مستحبات بود.

نماینده ویژه مقام معظم رهبری نظم در امور، ارشاد و هدایت در طریق انبیای الهی را برای طلاب متذکر شد و افزود: برخلاف تبلیغات دشمنان، اسلام دین عطوفت و مهربانی است و طلاب باید به عنوان مرشدین طریق انبیاء در هدایت مردم کمال دقت نظر را داشته باشند.

آیت الله رسولی محلاتی از حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) بناب به‌ عنوان یکی از حوزه‌ های مهم و کم نظیر کشور یاد کرد و گفت: به استناد گزارش‌ ها و بررسی ‌های انجام شده این حوزه از لحاظ دروس، محتوا، اخلاق و تعهد در کشور از حوزه‌های نمونه است.

وی تصریح کرد: این حوزه از بدو انقلاب اسلامی مورد توجه امام(ره) و بعد از ایشان مقام معظم رهبری بوده و همیشه پیگیر مسائل این حوزه هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha