سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
ابوذر صلاحی

حوزه/ مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی گفت: دهمین دوره طرح ولایت دانشجویی خراسان جنوبی با هدف آموزش مبانی اندیشه اسلامی و تربیت دانشجویان توانمند آغاز شد.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند، ابوذر صلاحی، مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: دهمین دوره طرح ولایت دانشجویی خراسان جنوبی با حضور بیش از ۹۰ نفر از دانشجویان برگزیده دانشگاه‌های سراسر استان از امروز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند آغاز می شود.

وی افزود: در این دوره در مجموع 90 دانشجوی دختر و پسر شامل ۴۰ دانشجوی پسر و ۵۰ دانشجوی دختر به مدت یک هفته از ۴ شهریور در دوره حضور خواهند داشت.

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی ادامه داد: هدف از برگزاری این دوره، آموزش مبانی اندیشه اسلامی و تربیت دانشجویان توانمند جهت نقش آفرینی در رده های بسیج دانشجویی است.

صلاحی خاطر نشان کرد: در ۴ حوزه معرفتی، تربیتی، بصیرتی و مهارتی، مباحثی ارائه خواهد شد که از کتب معتبر و مشهوری استفاده خواهد شد که از جمله آن، می توان به طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن و انسان ۲۵۰ ساله از رهبر انقلاب، جدال دو اسلام خلاصه جلد ۲۱ ،صحیفه نور حضرت امام اشاره کرد.

وی گفت: برنامه های جانبی نظیر گعده ها و حلقه های انتقال تجربه، جشن عید غدیر، برگزاری دعای کمیل، ندبه و زیارت عاشورا، اکران فیلم و مستند، کرسی آزاداندیشی، کوهپیمایی و مسابقات فرهنگی ورزشی، نمایشگاه کتاب و پوستر ، زیارت قبور شهدا و بقاع متبرکه، جلسات سخنرانی و ... نیز از دیگر برنامه های مورد نظر در این دوره می باشد.

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی بیان کرد: امسال نیز تعداد ۹ خواهر و ۱۱ برادر از نفرات برگزیده طرح ولایت استانی سال گذشته به طرح ولایت کشوری اعزام شده اند.

وی در پایان گفت: طرح ولایت در واقع با هدف آشنایی دانشجویان با مبانی اندیشه اسلامی جهت مواجهه درست با شبهات و مسائل روز جامعه طراحی و اجرا می شود، و قرار است دانشجوی تراز انقلاب اسلامی در پایان این دوره ها به جامعه تحویل داده شود.

 

انتهای پیام/ش

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha