چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سید بن طاووس

حوزه/ مردم گروه گروه به طرف منزل سيد بن طاووس مى رفتند، كوچه شلوغ بود. شاگردان سيد نمى دانستند كه جشن به چه مناسبتى برگزار مى شود. هر كدام در ذهن خود گمانى مى زد، اما از آن مطمئن نبود. يكى مى گفت لابد عيد است و ما نمى دانيم. آن ديگرى ...

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، کتاب «بهترين پناهگاه حكايات و داستان هاى نماز» اثری از آقای رحيم كارگر محمديارى است که به بیان داستان های گوناگون از نماز و نمازگزاران پرداخته که منتخبی از این داستان ها در شماره های گوناگون تقدیم علاقمندان می گردد.

* جشن به خاطر نماز

مردم گروه گروه به طرف منزل سيد بن طاووس مى رفتند، كوچه شلوغ بود. شاگردان سيد نمى دانستند كه جشن به چه مناسبتى برگزار مى شود. هر كدام در ذهن خود گمانى مى زد، اما از آن مطمئن نبود. يكى مى گفت لابد عيد است و ما نمى دانيم. آن ديگرى مناسبتى ديگر حدس مى زد. اما همگى سيد را خوب مى شناختند و مى دانستند حتما آن جشن مناسبتى دارد.

منزل سيد پر بود از جمعيت. ذكر صلوات و قرائت شعر در مدح ائمه فضاى خانه را پر كرده بود و در اين ميان تنها سيد بود كه مى دانست آن جشن براى چيست .

سكوت سيد طاقت شاگردان را طاق كرده بود. سرانجام يكى از آنها پرسيد: اگر مناسبت جشن را بدانيم ، بيشتر خوشحال خواهيم شد.

تبسم شيرينى بر چهره سيد نقش بست و گفت: امروز يكى از بهترين روزهاى عمر من است. چندين سال پيش در چنين روزى من به سن تكليف رسيدم و لياقت آن را پيدا كردم كه مورد خطاب خداوند رحمان باشم و به اداى تكليف الهى بپردازم. از اين جهت من هر سال اين روز را جشن مى گيرم .

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha