جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آل هاشم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه غدیر تنها واقعه تاریخی نیست، آن را روشن کننده مسیر آینده اسلام دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، در جمع شیعیان شهر ایغدیر ترکیه، اظهار داشت: غدیر تداوم خط نبوت است که زنده نگه داشتن آن زنده نگه داشتن اسلام است.

حجت الاسلام والمسلیمن آل هاشم با بیان این که این عید بزرگ روز اکمال دین و اتمام نعمت است، تصریح کرد: غدیر عید مظلومان و مستضعفان و الگوی حکومت اسلامی برای سایر کشور ها است.

امام جمعه تبریز غدیر را عید ولایت و سیاست دانست و تصریح کرد: برپایی حکومت عدل الهی را هدف اصلی غدیر و ولایت مداری درس جاودانه این عید بزرگ است و تعیین جانشین پیامبر و اعلان رسمی آن در روز تاریخی غدیر مهمترین ماموریت حضرت محمد(ص) بود، شیعیان جای جای کره خاکی با اعتقاد به آرمان های نورانی خود غدیر را عامل وحدت بین مسلمانان می دانند که در آثار تالیفی بزرگان دین این موضوع به وضوح بیان شده است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: برادری و اتحاد آموزه بزرگ دین اسلام است و طرح مسئله غدیر باید موجب نزدیکی دل های آگاه مسلمانان به همدیگر شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha