جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نعمت زاده

حوزه/ امام جمعه مرند گفت: مردم در تفکرات بنیانگذار جمهوری اسلامی جایگاه ویژه ای داشتند و امروز با گذر زمان، آینده نگری ها و اندیشه های امام خمینی(ره) بیشتر برای همگان روشن می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین علی نعمت زاده امام جمعه مرند، ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفته دولت بر ضرورت نزدیک تر شدن ارتباط بین مسئولین با مردم تاکید کرد و اظهار داشت: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی ایران شاهد بودیم که چقدر ارتباط مردم با مردم و مسئولین با مردم نزدیک تر و صمیمانه تر بود، فرهنگ دهه 60 باید بین مردم احیا شود.

وی افزود: مسئولین نظام در هر رده ای که هستند باید در اقدامات و عملکرد خود بازنگری کنند، چرا که مردم از مسئولین و مدیران فاصله گرفته اند.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده با بیان اینکه مردم ایران باید هزینه استقلال را بپردازند، گفت: دولتمردان باید نسبت به مهار گرانی همت کنند، مردم نیز با برخی اقدامات خود می توانند در مبارزه با گرانی موثر باشند، از جمله اینکه وقتی کالایی گران می شود، آن را نخرند.

امام جمعه مرند همچنین با تبریک روزکارمند عنوان کرد: کارمندان حلقه ارتباط مردم با حاکمیت هستند،  هیچ حاکمیت و دولتی بدون قدرت و اقتدار و اعتماد به نفس نمی تواند اهداف خود را اجرایی کند و مردم، قدرت هر دولتی محسوب می شوند.   

عضو شورای حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی در بخش دیگری با تاکید بر جایگاه مردم در انقلاب اسلامی افزود: مردم انقلاب کردند و نظام جمهوری اسلامی ایران با رأی مردم برگزیده شد، مردم در تفکرات بنیانگذار جمهوری اسلامی جایگاه ویژه ای داشتند و امروز با گذر زمان، اندیشه های امام خمینی(ره) بیشتر برای همگان روشن می شود.

امام جمعه مرند خاطرنشان کرد: تعامل با مردم جایگاه خاصی در اسلام دارد و مدارا کردن با مردم سفارش خداوند به رسول گرامی اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده ادامه داد: سازمان ملل بهترین منشور عدالت انسانی را نامه حضرت علی(ع) به مالک اشتر اعلام کرد که حق الناس اهمیت ویژه ای در این منشور دارد.

وی در پایان خواستار تکریم ارباب رجوع در ادارات شد و تاکید کرد: مراجعات روزمره بسیاری از سوی مردم به ادارات صورت می گیرد که باید با تکریم با آن ها برخورد کرد حتی اگر مشکلات و مطالبات آن ها حل نشود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha