جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نشست شورای دبیران خبرگزاری حوزه با حضور سردبیر ۱۹ دی

حوزه/ طاهری با بیان این که خبرگزاری حوزه، باید متولی سواد رسانه ای حوزویان شود افزود: طلاب، فضلا و همه حوزویان، باید پدیده رسانه را به خوبی بشناسند و این وظیفه خبرگزاری حوزه است که این امر مهم را انجام دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،‌ حسن طاهری سردبیر روزنامه «19 دی» و از طلاب پیشکسوت عرصه رسانه،‌ امروز در نشست شورای دبیران خبرگزاری حوزه با اشاره به ملزومات و اقتضائات رسانه بیان داشت:حوزه علمیه  و بالاخص حوزه شیعی رسانه ندارد؛ نداشتن رسانه به معنای خبرگزاری ها و نشریات و ده ها مجموعه اقماری نیست، شاید همه این ها را دارد، اما رسانه ای که بتواند در دنیای امروز حرف بزند و تاثیر گذار باشد مد نظر است. متاسفانه انقلاب اسلامی هم که فرزند حوزه است رسانه ندارد و اگر هم دارد بسیار ضعیف است.

وی با بیان این که خبرگزاری حوزه باید متولی سواد رسانه ای حوزویان شود افزود: باید طلاب، فضلا و همه حوزویان پدیده رسانه را به خوبی بشناسند و این وظیفه خبرگزاری حوزه است که این امر مهم را انجام دهد.

طاهری با بیان اینکه با توجه به حساسیت های حوزه های علمیه،‌ می طلبد این نهاد مقدس دارای  روابط عمومی قوی باشد گفت: حوزه علمیه در طول تاریخ مورد هجوم دشمنان واقع شده و امروز نیز این هجمه ها با وجود رسانه ها و ابزارهای اطلاع رسانی چند برابر شده، از همین رو باید دارای روابط عمومی  قوی باشد که بتواند از حیثیت خود دفاع کند.

وی یادآورشد: تاریخ شفاهی درحوزه علمیه گردآوری نشده است و این یکی از کارهای به زمین مانده  است که ضرورت آن را باید خبرگزاری حوزه به مدیران و مسئولان منتقل کند. و در غیبت ما، دیگران این مهم را انجام خواهند داد.

سردبیر روزنامه 19 دی، صدای واحد رسانه ای در حوزه را ضروری خواند و گفت: امروز نهادهای مختلف حوزوی در سطوح عالی در کشور فعالیت می کنند و جا دارد که مخاطبان، صدای واحدی رسانه ای از این نهادها بشنوند و خبرگزاری حوزه می تواند این نقش را ایفا کند.

این فعال رسانه ای به ایجاد دبیرخانه جشنواره مطبوعات حوزوی اشاره کرد و  گفت: با توجه به حضور گسترده  فعالان رسانه ای و نویسنده حوزوی،  نیاز است که خبرگزاری حوزه متولی برگزاری جشنواره مطبوعاتی حوزه شود و این جشنواره هر دو سال یکبار با حضور فعالان رسانه ای حوزوی برگزار گردد.

حسن طاهری با بیان اینکه امروزه مخاطبان رسانه ها به دنبال تحلیلها و حواشی اند گفت: خبرگزاری حوزه باید خیز جدی در زمینه یادداشت، تحلیل، گزارش، اینفوگرافی، موشن گرافی و گزارش تصویری همراه با کپشن بردارد و خلاهای زیادی در این زمینه احساس می شود.

وی تغییر سایت موجود از نظر ظاهری و گرافیکی را ضروری خواند و ابراز داشت: انتخاب قلم مناسب برای فونتها و شیوه نامه برای استفاده از تصاویر نقش مهمی در ارتقاء فنی و بصری ایفا خواهد نمود. به خصوص که معتقدم خبرگزاری حوزه باید مصدر و مرجع برای عکس حوزه باشد و بانک عکس حوزه برای همگان قابل استفاده باشد. همچنین در انتشار اخبار نیز باید نخستین رسانه ای که اخبار و رویدادهای حوزوی را منتشر می کند، خبرگزاری حوزه باشد.

حسن صدرایی عارف سردبیر خبرگزاری حوزه  نیز در ابتدای این نشست ابراز داشت: یکی از ایده های ما این است که حوزویانِ رسانه ای از طیف های مختلف دور هم جمع شوند و هم افزایی داشته باشند و در این راستا خودمان از دیدگاه تمام شخصیتهای حوزوی که در عرصه رسانه دارای حرف، اندیشه یا تجربه هستند استقبال می کنیم و در یکسال اخیر، نزدیک به صد ملاقات رسانه ای با افراد و مجموعه های مختلف داشته ایم که تنها 10 درصدش را در خبرگزاری منعکس کرده ایم و در این ملاقاتها، نکات بسیار خوب و راهبردی رد و بدل شده است و این روند را ادامه خواهیم داد.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha