پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله خاتمی

حوزه/ امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه آمریکایی ها می دانند که دوره «بزن در رو» گذشته است و اگریک بار بزنند، ده بار خواهند خورد، تصریح کرد: آمریکا خوب می فهمد اگرجنگی در بگیرد هم پیمانان او در منطقه خصوصا رژیم صهیونیستی (تلاویو و حیفا) را با خاک یکسان خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، آیت الله سید احمد خاتمی، شب گذشته در جشن میلاد امام هادی(ع) مسجد باب الحوائج(ع) کاشان، با تبریک میلاد حضرت امام هادی(ع)، عید غدیر را شاد ترین روز یک شیعه دانست و گفت: براساس روایات مستحب است که 20 مظهر از مظاهرشادی را در روز عید غدیر داشته باشیم، لباس نو در این روز به تن کنیم و معطر باشیم.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور در ادامه با اشاره به زیارت جامعه کبیره امام هادی(ع)، تصریح کرد: زیارت جامعه کبیره درس کامل امام شناسی است و شیعیان باید با مفاهیم آن آشنا باشند.

 وی، عبارات زیارت جامعه کبیره را گویا و دلنشیتن دانست و با بیان اینکه امام راحل  15 سال در نجف مقید بودند به زیارت حرم مطهر حضرت علی(ع) بروند و ایستاده زیارت جامعه کبیره را بخوانند، اظهار کرد: حتی شب هایی هم که در نجف حکومت نظامی بود، امام راحل از پشت بام خانه روبروی حرم مطهر این زیارت را می خواندند.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر این که زیارت جامعه کبیره امام هادی(ع) باید رواج پیدا کند، گفت: نسل شیعه باید بداند امامت فقط رهبری سیاسی نیست، بلکه امامان معصوم(ع) واسطه بین ما و خداوند هستند.

آیت الله خاتمی، زیارت جامع کبیره را زیارت عید غدیر  دانست و با بیان این که اگر گسی می خواهد از نگاه قرآن، علی(ع) را بشناسد باید این زیارت را بخواند، افزود: تقاضا می کنم امسال در روز عید غدیر مفاتیح مرحوم حاج شیخ عباس قمی را بردارید و این زیارت را بخوانید.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه با بیان اینکه در تمام جنگ های پیامبر اکرم(ص)، حضرت علی(ع) پرچم دار بود، وضعیت کنونی کشورمان را دقیقا شبیه جنگ احزاب دانست و گفت: در جنگ  احزاب جبهه کفر بیرونی و جبهه کفر درونی یکی شدند و تمام امکاناتشان را برای زدن  ضربه کاری به اسلام بسیج کردند و می خواستند گاز انبری مسلمانان را از بین ببرند.

وی، با بیان اینکه در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران جبهه کفر آمریکا و اتحادیه اروپا با هم متحدند، بیان داشت: ساده انگاری است عده ای فکر کننند که در جنگ اقتصادی، اتحادیه اروپا جانب ایران را خواهد گرفت، در حالی که اروپا هیچ موقع آمریکا را رها نمی کند و طرفدار ایران نمی شود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه به سخنان مشترک و تکراری ترامپ، رییس جمهور فرانسه، صدر اعظم آلمان و نخست وزیر انگلیس در مخالفت با اقتدار موشکی ایران اشاره کرد و گفت: سران این کشورها صحبت های ترامپ را تکرار می کنند و می گویند برجام را قبول داریم، ولی از نفوذ منطقه ای ایران نگرانیم.

آیت الله خاتمی، به دروغ پردازی های ترامپ پیرامون مذاکره با ایران اشاره کرد و افزود: آمریکا از برجام بیرون رفت تا دوباره ایران را پای میز مذاکره بکشاند و راجع به اقتدار موشکی و نفوذ منطقه ای، دست ایران را ببندد، البته ترامپ با این خوی استکباری آرزوی مذاکره با ایران را به گورخواهد برد

امام جمعه موقت تهران با بیان این که آمریکا می خواهد نفوذ مردمی انقلاب اسلامی و اقتدار موشکی ایران را به عنوان دو سرمایه های مهم از ما بگیرد، ادامه داد: اقتدار موشکی ایران یک هیولایی برای امریکایی هاست، چون می دانند شعار نمی دهیم و شهرک های موشکی با برد هزار تا دو هزار کیلومتر داریم .

 وی با بیان اینکه آمریکایی ها می دانند که دوره «بزن در رو» گذشته است و اگریک بار بزنند، ده بار خواهند خورد، تصریح کرد: آمریکا خوب می فهمد اگرجنگی در بگیرد هم پیمانان او در منطقه خصوصا رژیم صهیونیستی (تلاویو و حیفا) را با خاک یکسان خواهیم کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: با توجه به اینکه اقتدار موشکی ایران باز دارنده است، می خواهند این اقتدار را از ما بگیرند، ولی رهبری هوشیار انقلاب فرمودند «اقتدار موشکی قابل مذاکره نیست». مسئولین هم پیرو دستورات معظم له آماده افزایش بُرد موشک ها هستند.

آیت الله خاتمی در ادامه افزود: همان طور که در جنگ احزاب، مشکل اقتصادی غوغا می کرد و وضعیت بسیار نگران کننده بود، در شرایط فعلی به دلیل این که کشورمان با مشکلات اقتصادی مواجه است، عده ای خوش باور می گویند نظام اسلامی سراشیبی سقوط را طی می کند، در حالی که نظام اسلامی قله کمال و پیشرفت را طی می کند.

امام جمعه موقت تهران در پایان با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران تا ظهور حضرت مهدی(عج) باقی خواهد ماند، گفت: کسانی که می گویند انقلاب اسلامی در سراشیبی سقوط قرار دارد، تحلیل و اعتقادات درست و استواری از اسلام و انقلاب ندارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha