چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
نگاهی به فعالیت تبلیغی طلاب و روحانیون در پیاده روی اربعین حسینی

حوزه/ امام جمعه تبریز خواستار تعامل تمامی دستگاه های متولی کاروان های زیارت اربعین شد و گفت: اتخاذ تدابیر لازم برای تسهیل و رفاه زائران اربعین در خروجی مرزهای کشور و خاک کشور عراق و همچنین تعیین و تامین ارز مسافران بسیار ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در دیدار اعضای ستاد اربعین استان، با اشاره به سنت دیرینه پیاده روی اربعین ابراز داشت: پیاده‌ روی میلیون‌ ها نفر از شیعیان از سراسر جهان به سمت کربلای معلی، عزت، اقتدار و وحدت امت اسلام را به نمایش می گذارد، هر چند در این بین دشمن با شبهه ‌افکنی به دنبال تضعیف این سنتی دیرینه شیعیان است.

وی با اشاره به جایگاه زیارت اربعین در احادیث شیعه افزود: اربعین حسینی یکی از سنت های برجسته در میان مردم، عالمان و بزرگان اسلام بوده است و بسیاری از علمای دین در طول صدها سال گذشته، با پای پیاده به زیارت مرقد حضرت سیدالشهدا(ع) رفته‌ و توصیه به زیارت اربعین در احادیث و روایات معتبر وارده کاملا مشهود است.

امام جمعه تبریز پیاده‌ روی شیعیان جهان در اربعین حسینی را بزرگ ترین مانور قدرت جهان اسلام دانست و تصریح کرد: اربعین مانور جبهه حق درمقابل استکبار جهانی و دشمنان اسلام است، اگر امروز شاهد نابودی داعش و دیگر گروهک‌ های تروریستی هستیم، به برکت حضور در صحنه زائران اربعین بوده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌ شرقی با اشاره به اینکه تهدیدات تروریستی نیز پیاده روی اربعین را کمرنگ نمی کند، ادامه داد: چند سال پیش که از سوی جبهه استکبار سرزمین کربلا آماج حملات و تهدیدات تروریستی و تکفیری بود، زائران اربعین در کنار عشق و علاقه به زیارت حرم شهدای عاشورا با نیت شهادت در مسیر عشق به نهضت جاودانه امام حسین(ع) راهی این سفر شدند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌ هاشم با اشاره به اینکه این حرکت ریشه در باورها و سنت‌ های اصیل مردم منطقه دارد، از کسانی که فرهنگ پیاده ‌روی اربعین حسینی را تنها مختص چند سال اخیر می دانند، انتقاد کرد و افزود: زیارت اربعین یک فرهنگ است و این فرهنگ در تامین امنیت کشورهای عراق و ایران تاثیر بسزایی داشته است.

وی همچنین بر ضرورت حمایت از پیاده کاروان های اربعین تاکید کرد و اذعان داشت: زیارت اربعین مایه زنده شدن امیدها در دل نوجوانان و جوانان است، این حرکت ارزشمند نسل جوان را با نهضت عاشورا و آموزه های آن آشنا می ‌کند، از این رو انتظار داریم حرکت عظیم و پیاده کاروان های اربعین مورد حمایت نهادهای دولتی و غیردولتی قرار گیرد.

امام جمعه تبریز در پایان خواستار تعامل تمامی دستگاه های متولی کاروان های زیارت اربعین شد و گفت: اتخاذ تدابیر لازم برای تسهیل و رفاه زائران اربعین در خروجی مرزهای کشور و خاک کشور عراق و همچنین تعیین و تامین ارز مسافران بسیار ضروری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha