پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی

حوزه/ قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: روحانیت جلوداران نظام در دهه ۴۰ که آغاز نهضت با پیشوایی امام بود، هستند و می توان زمینه ساز پیروزی انقلاب را روحانیون دانست که بیشترین سهم را در انقلاب دارند.

حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، با بیان اهمیت فضای مجازی در کشور گفت: اقدام اصلی برای ساماندهی فضای مجازی، تاسیس شورای‌عالی فضای مجازی در اسفندماه سال 1390 به دستور مقام معظم رهبری بود و انتظار می‌رود این شورا بتواند مباحث کلان و اساسی فضای مجازی را سیاست‌گذاری کند و به عنوان یک نقطه کانونی در این زمینه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری داشته باشد، اما بعد از شش سال هنوز نابسامانی‌های زیادی در این فضا وجود دارد.

وی  ادامه داد: فضای مجازی یکی از ضرورت هایی است که  باید انقلاب اسلامی توجه ویژه ای بر آن داشته باشد و بدیهی است که فضای مجازی فرصت بسیار مهمی است برای برخی از کارها و اگر مدیریت شود برکات بسیار زیادی دارد، اما آسیب‌ها و تهدیدات آن نیز بسیار جدی است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الرضای خراسان جنوبی با اشاره به نبود زیر ساخت های لازم برای آگاه سازی نحوه استفاده درست از فضای مجازی، خاطرنشان کرد: متاسفانه مسئولان از این ظرفیت که می تواند هم فرصت و هم تهدیدی برای جامعه باشد استفاده نمی کنند که بی توجهی به فضای مجازی باعث می شود خطرات جبران ناپذیری را در آینده نه چندان دور در بین نسل جدید داشته باشیم.

وی افزود:اطلاع یافتن کاربران از آسیب‌های اجتماعی و تهدیدات فضای مجازی می‌تواند در پیشگیری از پیامدها و کاهش اثرات مخرّب این فضا بسیار مؤثر باشد.

استفاده نادرست از فضای مجازی باعث تغییر سبک زندگی می شود

حجت الاسلام نوفرستی با اشاره به پیامدهای منفی فضای مجازی تصریح کرد: پیامدهایی مانند دور کردن افراد خانواده از یکدیگر، ایجاد اعتیاد روانی، به خطر افتادن امنیت شخصی، طلاق عاطفی، ایجاد روابط خارج از چارچوب خانواده، بلوغ زودرس، کاهش روابط و تعاملات اجتماعی، از جمله اثرات مستقیم و غیرمستقیم فضای مجازی شمرده می‌شود.

وی افزود: ما باید امروز برای مقابله با دشمنان تولید محتویات خود را بالا ببریم و فضای مجازی امروز یکی از بزرگترین ظرفیت های ممکن برای مقابله با دشمنان در جنگ روانی و سایبری است.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت بالایی فضای مجازی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری می فرمایند"اگر من این مسئولیت را نمی داشتم ،حتما در زمینه ی فضای سایبری فعالیت می کردم"  که این نشان از اهمیت ویژه فضای مجازی می دهد ،لذا باید درک کنیم که باید همانند دشمنان در این زمینه فعالیت کینم تا آن ها نتوانند در جامعه  و نسل جوان رخنه و نفوذ کنند.

وی ادامه داد: امروز شاهد آنیم که برخی کوتاهی ها در این زمینه باعث شده که دشمنان از همین روزنه های به وجود آمده بهترین استفاده را برای ضربه زدن به نظام ببرند.

حجت الاسلام نوفرستی با بیان نقش روحانیت در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی تصریح کرد:روحانیت جلوداران نظام در دهه 40 که آغاز نهضت با پیشوایی امام بود هستند و می توان زمینه ساز پیروزی انقلاب را روحانیون دانست که بیشترین سهم را در انقلاب دارند.

وی ادامه داد: امروز هم روحانیت در حفظ و پایداری نظام انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند و در همه ی زمینه ها شاهد حضور طلاب و روحانیون در ابعاد مختلف فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی هستیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الرضای خراسان جنوبی با بیان اینکه جنگ امروز نظام اسلامی جنگ فضای مجازی و سایبری است افزود: قطعاً در استان نیروهای دشمن حضور ندارند و از توپ و تانک دشمن خبری نیست اما با استفاده از فضای مجازی لشکرکشی کرده و افکار عمومی را جهت‌دهی می‌کند.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha