جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 459806
۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۵
رحیمی پناه

حوزه/ مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان ایلام گفت: زمین مورد نیاز برای ساخت زائرسرا را فراهم کرده و طرح ساخت آن در ۱۵ واحد در ۳ بلوک آماده شده و در ایام اربعین این پروژه شروع می‌شود.

امید رحیمی پناه، مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان ایلام در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ایلام گفت: در تفاهم نامه ای که با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام مبادله گردید، با توجه به اهمیت ساخت پروژه مدرسه علمیه جامع حضرت صاحب الزمان (عج) شهرایلام ، این پروژه در اولویت ردیف بودجه عمرانی حوزه ها در سال 97 استان قرار گرفت و اعتبارای جهت تکمیل و پیشرفت ساخت این پروژه مصوب گردید.

وی با بیان کرد در این تفاهم نامه برای سال تحصیلی جدید نواقصی که در مدارس علمیه در بخش های اداری و آموزشی می‌باشد با دریافت اعتباراتی مرتفع گردد تا استفاده طلاب از تمام امکانات در سال جدید استفاده نمایند.

مسئول دفتر برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان ایلام گفت: حوزه‌هاي علمیه از بدو تاسیس به منطور استنباط احکام شرع مقدس اسلام و پاسخ به نيازهاي ديني مردم پايه گذاري شده اند و یکی از مطالبات اصلی مردم و روحانیت استان تکمیل پروژه حوزه جامع شهر ایلام است.

وی افزود: طرح پروژه حوزه جامع ایلام قریب به 5 سال است که آماده شده، ولی هنوز ساخت آن در مراحل اولیه است، در حالی که مراکز فرهنگی دیگر در استان بعد از این پروژه شروع  به ساخت کرده‌ و به بهره برداری رسیده‌اند.

رحیمی پناه با اشاره به طرح ساخت زائر سرا در مهران، گفت: تردد میلیونی زائران حسینی(ع) از استان ایلام و شهر مرزی مهران در ایام اربعین باعث شده تا این استان و به خصوص مرز مهران از موقعیت و اهمیت مواصلاتی خاصی برخوردار شود، اهمیتی که هر ساله با افزایش زائران بیشتر می‌شود و ساخت حوزه و زائر سرا دراین شهرستان بسیار ضرورت می‌یابد که در این راستا حوزه علمیه استان، زمین مورد نیاز برای ساخت زائرسرا را فراهم کرده و طرح ساخت آن در 15 واحد در 3 بلوک آماده شده و در ایام اربعین این پروژه  شروع می‌شود. همچنین طرح ساخت حوزه علمیه ولیعصر(عج) در مرحله مقدماتی و مطالعاتی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha