شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کانون های مساجد

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان ‌شرقی گفت: از مجموع پنج هزار و ۱۲۵ مسجد موجود در این استان در ۱۳۰۹ مسجد کانون فرهنگی هنری راه اندازی شده است.

محمد محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، با اشاره به تعداد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، ابراز داشت: از مجموع پنج هزار و 125 مسجد موجود در استان در هزار و 309 مسجد کانون فرهنگی هنری راه اندازی شده است.

وی افزود: در هر کدام از این کانون ها بیش از 100 نفر عضو هستند که فعالیت های کانون های مساجد با محوریت روحانی و امام جماعت مسجد پیگیری می شود.

دبیر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه گسترش برنامه های فرهنگی از راهبردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، افزود: نگاه ها به موضوع فرهنگ باید علمی باشد و از نظرات افراد فرهنگی درگیر در این حوزه استفاده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همچنین به اعتبار 10 میلیارد ریالی استانی اداره کل در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در حوزه اعتبارات به همه حوزه ها به طور مساوی توجه شده و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به دنبال افزایش سرانه های فرهنگی در تمامی شهرستان هاست.

محمدپور بر ضرورت مردمی شدن فرهنگ تاکید کرد و ادامه داد: اداره امور فرهنگی باید به مردم واگذار شود و برای شکوفایی هنر باید از اتکا به افراد پرهیز کنیم.

وی با بیان اینکه مذهب و هنر از یک جنس هستند، خاطرنشان کرد: ظرفیت بالقوه در این حوزه باید به بالفعل تبدیل شود؛ ما باید هنر را عمومی سازی کنیم و نباید نخبگان هنر مهجور بمانند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در پایان با اشاره به افزایش میزان انتشار کتاب و روزنامه در این استان، افزود: در سال 92 حدود 800 عنوان کتاب و سال 96 بیش از یک هزار و 800 عنوان کتاب منتشر شد، در سال 56 دو نشریه در استان داشتیم و هم اکنون 350 رسانه در استان فعالیت می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha