چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
ولایتی

حوزه/ مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی بر ضرورت استفاده از وحدت حوزه و دانشگاه برای ارتقای علوم انسانی در دانشگاه آزاد تاکید کرد و گفت: امروز باید بیش از پیش به همکاری و مشارکت حوزه و دانشگاه به ویژه در تالیف کتب علوم انسانی بها داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، دکتر علی اکبر ولایتی رئیس هیئت مؤسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، عصر امروز در چهاردهمین همایش سراسری معاونان آموزشی دانشگاه های آزاد سراسر کشور، گفت: بعد از تحولات مدیریتی اخیر در دانشگاه آزاد اسلامی، در آذربایجان که به عنوان مهد علم مطرح شده، صحبت از طرح تحول در دانشگاه آزاد اسلامی، موضوع پراهمیتی است.

وی با اشاره به هموارسازی مسیر دانشگاه آزاد اسلامی افزود: اساس تغییر و تحولات دانشگاه آزاد اسلامی در یک و نیم سال گذشته، هموارسازی مسیر دانشگاه آزاد اسلامی بود و با وجود افراد باسواد و با سبک و صاحب نظر این مهم محقق شده و متعالی تر هم می شود.

دکتر ولایتی با اشاره به اجرای طرح تحول در دانشگاه آزاد اسلامی، انتخاب معاونان و اساتید متخصص بر اساس تعهد و انقلابی بودن آنها، خروج از روزمرگی و ابداع شیوه های جدید علمی، پژوهش محور کردن تدریس، تالیف کتاب به دست استادان و کادر آموزشی دانشگاه به دور از ترجمه محوری، برنامه ریزی بر پایه توان و ظرفیت مناطق مختلف را از اولویت های دانشگاه آزاد در طرح تحول برشمرد.

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی ادامه داد: بُعد دیگر تحول دانشگاه آزاد اسلامی، موضوع فرهنگ و اعتلای جایگاه آن در این مرکز علمی به دست استادان باسوادی است که نهادینه کردن دین و اعتقادات مذهبی در میان دانشجویان را در اولویت امور می دانند.

وی در ادامه بر استفاده از وحدت حوزه و دانشگاه برای ارتقای علوم انسانی در دانشگاه آزاد تاکید کرد و گفت: امروز باید بیش از پیش به همکاری و مشارکت حوزه و دانشگاه به ویژه در تالیف کتب علوم انسانی بها داد.

رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: تقویت ارزش های اسلامی و هویت ایرانی، اخلاق مداری و انسجام فرهنگی از دیگر مواردی است که باید با تالیف کتب مرتبط، آن را به عموم تعمیم داد.

دکتر ولایتی در پایان با مهم ارزیابی کردن احیای فرهنگ اسلامی پیشنهاد داد: دانشگاه آزاد هر استانی یک امیر فرهنگی صاحب نام داشته باشد و همه واحدها زیر نظر او در احیای فرهنگ و تمدن اسلامی گام های بلندی بردارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha