جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عمامه گذاری طلاب

حوزه/ جشن بزرگ تلبس حوزه علمیه مازندران همزمان با عید سعید غدیر در مدرسه علمیه امام صادق(ع) کوتنا قائمشهر برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام محمد صادق سلیمانی، مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) کوتنا قائمشهر، در جمع خبرنگاران از برگزاری جشن بزرگ تلبس حوزه علمیه مازندران، به میزبانی مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر خبر داد.

وی با بیان این که این مراسم همزمان با روز عید غدیر در این مدرسه علمیه برگزار خواهد شد، افزود: در این مراسم حجت الاسلام گواهی، رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیان کشور سخنرانی خواهد کرد.

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به این که مدرسه علمیه امام صادق(ع) کوتنا قائمشهر هر ساله برنامه بزرگی را برای تلبس طلاب این مدرسه در اعیاد و مناسبت های مهم برگزار می کند، خاطرنشان کرد: چند سالی است که طلاب دیگر مدارس علمیه استان نیز به منظور تلبس در این مراسم حضور پیدا می کنند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر با بیان این که در این مراسم حدود 20 نفر از طلاب مدارس علمیه استان، لباس مقدس روحانیت را بر تن خواهند کرد، بیان داشت: در این مراسم علما، مسؤولان، مدیران و اساتید مدارس علمیه استان نیز حضور خواهند داشت.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که طلابی که روز پنج شنبه ملبس خواهند شد، مراحل مختلف علمی و گزینشی را طی کرده اند، تصریح کرد: این طلاب از سوی معاونت تهذیب حوزه علمیه استان تأیید و آماده پوشیدن لباس مقدس روحانیت هستند.

حجت الاسلام سلیمانی با بیان این که داشتن پایه پنجم، تأییدیه های اخلاقی، شرکت در کارگاه تلبس، مصاحبه علمی و آماری از جمله شرایط تلبس طلاب است، خاطرنشان کرد: طلاب پس از گذارندن موفق این مراحل از سوی معاونت تهذیب حوزه علمیه حکم تلبس دریافت می کنند.

وی با اشاره به این که در حال حاضر تلبس طلاب در حوزه علمیه کاملاً قانونی و بر اساس یک سازوکار مشخصی صورت می گیرد، تصریح کرد: بر اساس قانون حوزه هیچ مدرسه ای نمی تواند بدون طی کردن مراحل قانونی اقدام به تلبس طلاب کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که لباس روحانیت از شأن و جایگاه بالایی در جامعه اسلامی برخوردار است، خاطرنشان کرد: حفظ شأن این لباس نخستین وظیفه طلاب و روحانیان است که باید مورد توجه قرار دهند.

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به این که امروز یکی از مهم ترین اهداف دشمن تضعیف جایگاه روحانیت در جامعه اسلامی است، تصریح کرد: طلاب باید با اعمال، رفتار و اخلاق دینی الگوی جامعه باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha