سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
نگرانی فعالان مدنی از عدم ثبت نام زنان محجبه برای رای گیری در انتخابات نیجریه

حوزه/ سازمان «نگرانی حقوق مسلمانان» با نام اختصاری «موریس» اخیرا با انتشار بیانیه ای، کمیته ثبت نام برای انتخابات سراسری ۲۰۱۹ در نیجریه را متهم به جلوگیری از ورود زنان محجبه به حوزه های ثبت نامی کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» یک سازمان حقوق مدنی مسلمانان در نیجریه اخیرا با انتشار بیانیه ای مدعی شده که هزاران نفر از زنان مسلمان در جنوب غربی این کشور ممکن است نتوانند به سبب داشتن حجاب اسلامی در انتخابات سرتاسری سال 2019 شرکت کرده  و رای بدهند.

 سازمان «نگرانی حقوق مسلمانان» با نام اختصاری «موریس» در این بیانیه کمیته ثبت نام برای رای گیری ملی در ایالت لاگوس و دیگر ایالت های جنوب غربی نیجریه را متهم ساخته که مانع از ثبت نام زنان محجبه برای رای دادن در انتخابات می شوند.

 

پروفسور اسحاق آکینتولا یکی از رهبران گروه موریس، افسران حوزه های ثبت نام برای رای گیری را متهم ساخته که مانع از ورود زنان محجبه به داخل این مراکز می شوند. به گفته آکینتولا، در برخی از حوزه های ثبت نامی از زنان مسلمان خواسته می شود که حجاب شان را به محض ورود دربیاورند و در بعضی موارد نیز گزارش شده که از آنان خواسته شده که حجاب شان را عقب تر بیاورند تا گوش هایشان پیدا شود.

به گفته وی، شکایت های متعددی در این رابطه در ایالات جنوب غربی نیجریه به چشم می خورند و تبعیض دینی علیه زنان محجبه در این مناطق به وضوح به چشم می خورد.

در این میان درحالی که برخی شکایات انجام شده علیه حوزه های ثبت نام برای رای گیری دقیق و با ذکر نام محل و حتی نام حوزه های مربوطه بوده است، اما کمیته ثبت نام برای رای گیری در انتخابات نیجریه این اکیدا این ادعاها را رد کرده است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha