جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید جلال رضوی مهر

حوزه/ نایب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گفت: اگر جامعه بدون جلودار و الگو باشد در حقیقت آن جامعه آفت زده و به دور از حقیقت است، جامعه بدون ولیّ کلبه خاموشی است که معنای نور و مفهوم هدایت را نخواهد چشید.

حجت الاسلام و المسلمین سید جلال رضوی مهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به زندگی امام هادی(ع)، ابراز داشت: ولایت امام هادی(ع) در حقیقت عصری را رقم زد که چون اکسیژن در بدن سبب انسجام، وحدت و یک پارچگی جهان اسلام و تشیع شد.

وی با اشاره به زیارت جامعه کبیره امام هادی(ع) ابراز داشت: زیارت جامعه کبیره امام هادی(ع) یکی از بزرگ ترین سرمایه های شیعی به شمار می رود و همچنین یک دوره کامل  شیعه شناسی و امام شناسی را در بردارد.

عضو  مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اظهار داشت: آحاد جامعه اسلامی با چنگ زدن به ریسمان الهی و بهره گیری از نعمت ولایت اللهی به راحتی می توانند مقابل کفار، مشرکان و منافقان ایستادگی کنند.

وی با اشاره به اهمیت مساله امامت در جامعه بشری تصریح کرد: امامت محور بنیاد هر حرکتی است که سبب سعادت و سربلندی بشریت خواهد شد، آری امامت و ولایت همچون نخ تسبیح همه ارکان اسلام را بر سر جای خود قرار می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر بیان داشت: اتصال جامعه به امامت همچون اتصال زمین به کوه های متحد و سربلندی است که زمین را از فرو پاشی حفظ می کنند.

وی در ادامه افزود: در واقع تبعیت از امامت سفارش خدای تعالی در قرآن کریم است و همانطور که در تعالیم دینی به ما دستور اقامه نماز، روزه و حج و جهاد داده شده، امامت و ولایت مداری نیز سفارش شده است.

نایب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گفت: اگر جامعه بدون جلودار و الگو باشد در حقیقت آن جامعه آفت زده وبه دور از حقیقت است، جامعه بدون ولیّ کلبه خاموشی است که معنای نور و مفهوم هدایت را نخواهد چشید.

وی در ادامه با اشاره به دشمنی دشمنان اسلام با ولایت الهی خاطرنشان ساخت: از اول خلقت بشر قابیلیان، نمرودیان و فرعونیان به دنبال این بودند که امامت در جامعه نباشد.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی گفت: تبلور انقلاب اسلامی که از اندیشه الهی امام خمینی(ره) شکل گرفت بزرگ ترین ارمغان قرن حاضر بود که این حرکت انقلابی نمونه بارز ولایت محوری در عصر کنونی بود و سبب دگرگونی سرنوشت جامعه اسلامی شد.

وی در پایان گفت: انقلاب اسلامی حلقه متصل کننده اسلام در دوران غیبت  به ظهور منجی عالم بشریت است، امیدواریم بتوانیم از کلمات امام هادی(ع) که همان تفسیر قرآن کریم است، استفاده اکمل را داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha