جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
 هفته فرهنگی ایران در روسیه

حوزه/ رايزن فرهنگي كشورمان در روسيه از برگزاري هفته فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در فدراسيون روسيه طي روزهاي ۱۲ تا ۱۸ شهريورماه جاري خبر داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» قهرمان سلیمانی، رایزن فرهنگی ایران در روسیه گفت: هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه، به همت رایزنی فرهنگی ايران در روسيه و با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و وزارت فرهنگ روسیه و با هماهنگی سفارت ایران در اين كشور، در شهرهاي مسکو و اوفا برگزار می‌شود.

وي ادامه داد: در این رویداد مهم فرهنگی که با حضور هیأت رسمی از کشورمان به ریاست ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و بیش از 40 نفر از هنرمندان ایرانی برگزار خواهد شد، برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری پيش‌بيني شده است.

رایزن فرهنگی کشورمان افزود: علاوه بر اجرای برنامه‌های مختلف هنری از جمله برپایی نمایشگاه آثار هنرمندان هنرهای تجسمی و نگارگری، اجرای موسیقی سنتی و سایر برنامه‌های هنری، امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های سینمایی با روسیه و امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های فرهنگی و هنری با دولت باشقیرستان و تقدیر از چهره‌های برجسته ایران‌شناس روس نیز از دیگر برنامه‌های هفته فرهنگی خواهد بود.

سلیمانی همچنين به بخش دیگری از برنامه‌های هفته فرهنگی ايران در روسيه اشاره کرد و گفت: از دیگر برنامه‌های این هفته فرهنگی، نمایش فیلم‌های ایرانی با حضور دست‌اندرکاران مطرح سینمای کشورمان است که در این زمینه میزگرد نقد فیلم با حضور سینماگران روس نیز برگزار خواهد شد.

وي در پايان گفت: در این هفته، هیئت مقامات رسمی ایرانی در مسکو با مقامات وزارت فرهنگ روسیه دیدار و گفت‌وگو خواهند كرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha