پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام یعقوبی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه شایسته‌سالاری روح و جان‌مایه غدیر است، گفت: حزب و جناح سیاسی نباید جدولی برای غدیر باشد، زیرا غدیر فوق جداولی است که ما ساخته‌ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با گرامیداشت فرارسیدن عید سعید غدیر، اظهار کرد: آموزه‌های سبک زندگی اسلامی در غدیر بسیار پررنگ است.

وی با بیان اینکه غدیر قطعه نورانی تاریخ فرهنگ و اعتقادات ما است و باید نورانی بماند تا نسل‌های جدید با آن آشنا شوند، اضافه کرد: پیام برجسته غدیر شایسته‌سالاری بوده و باید این پیام برجسته شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه در غدیر روابط نقش نداشته بلکه ضوابط نقش اصلی را بر عهده داشته است، خاطرنشان کرد: غدیر می‌گوید کسی که برای هدایت جامعه برگزیده می‌شود باید بهترین، آگاه‌ترین، مقاوم‌ترین و بهترین باشد.

وی با تأکید بر اینکه شایسته‌سالاری روح و جان‌مایه غدیر است، تصریح کرد: حزب و جناح سیاسی نباید جدولی برای غدیر باشد، زیرا غدیر فوق جداولی است که ما ساخته‌ایم.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر اجتناب از بیان مسائل تفرقه‌انگیز در عید غدیر، اظهار کرد: غدیر را باید جامع و به‌عنوان سپهر معنوی بر سر مردم و چتر الهی ببینیم که می‌تواند همه را در سایه خود قرار دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: باید غدیر محور وحدت ما باشد و از هر جناح و تفکری که هستیم در بارور سازی پیام‌های غدیر به‌صورت تشکلی و جمعی کار کنیم و همه نیروها را بسیج کنیم تا بتوانیم غدیر را در اذهان فرزندان خود مستحکم کنیم.

وی با بیان اینکه غدیر واقعه‌ای در قطعه‌ای از تاریخ نیست که امروز به تاریخ سپرده شده باشد، اضافه کرد: باید غدیر و پیام آن به دست بشریت برسد و همیشه مطرح شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه ضروری است غدیر را به‌صورت میدانی برگزار کنیم نه فقط منبری، تصریح کرد: باید غدیر را به خیابان بیاوریم و مردمی و میدانی برگزار کنیم؛ به‌گونه‌ای که در روز غدیر در پارک و خیابان کاروان شادی غدیر به حرکت درآید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha