پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: تبلیغ غدیر ادای وظیفه واجبی است که پیامبر با دستور «فَلْیبَلِّغِ الْحاضِرُالْغائِبَ» بر دوش همه ما به‌ویژه طلاب و روحانیان قرار داده است.‌

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، امروز در جمع مبلغان غدیر، اظهار کرد: مبلغ غدیر باید بتواند مخاطب خویش را نسبت به موضوع حساس کرده و جذب کند.

وی ادامه داد: این امر صورت نمی‌گیرد مگر با ذکر فواید و ثمرات و نتایجی که غدیر برای شخص او و خانواده و جامعه‌اش دارد، مثلاً وقتی از فواید زیارت امام حسین (ع) و شرکت در جلسات روضه و گریه بر سیدالشهدا(ع) سخن برای مخاطب گفته شود باعث ترغیب می‌شود.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به فواید غدیری بودن، ادامه داد: غدیری بودن به معنای خدامحوری و انتخاب راهی با سرچشمه خدایی، اقتدا به نمایندگان مستقیم خداوند در زمین و اطاعت از آنان، فاصله از جهنم و رسیدن یقینی به بهشت طبق وعده الهی، فرار از خودمحوری و بت محوری و ندادن اختیار زندگی به دست هوسرانان و هوس‌بازان است.

وی با تأکید بر اینکه مبلغ و مخاطب باید شخصاً غدیر را در زندگی خود حس کند، ادامه داد: تبلیغ غدیر ادای وظیفه واجبی است که پیامبر با دستور «فَلْیبَلِّغِ الْحاضِرُالْغائِبَ» بر دوش ما قرار داده است.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: تبلیغ غدیر اطاعت از پیامبر(ص) است و منافع دنیوی و اخروی این اطاعت بر کسی پوشیده نیست چراکه «مَن یطِعِ الرَّسُولَ فَقَدْ أَطَاعَ اللَّهَ».

حجت‌الاسلام سالاری مکی اضافه کرد: تبلیغ غدیر صدقه جاریه‌ای است که به دست مبلغ انجام می‌شود و تا آثار آن در زندگی مخاطب و نسل‌های بعد ظاهر است مبلغ هم در ثواب آن سهم دارد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه غدیر مانند هر واقعه تاریخی نیاز به تجزیه و تحلیل جوانب آن دارد، اظهار کرد: رمز دستیابی به حقایق تاریخ غدیر و تحلیل آن‌ها دانستن این نکته است که وقایع تاریخی حقایق تحقق‌یافته در خارج هستند و برای تحقق واقع‌گرایی باید به جمع‌آوری اخبار و گردآوری قراین و جمع‌بندی و تجزیه و تحلیل پرداخت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha