جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
طبغ ۱۱۴ هزار پرس غذای متبرک در طرح ضیافت علوی در اهواز

حوزه/ حجت الاسلام بلک، با بیان اینکه طرح «ضیافت علوی» یک برند ویژه برای استان خوزستان است، گفت: باید تجربیات ضیافت علوی، به سایر نقاط کشور منتقل شود.

حجت الاسلام محمدحسین بلک، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با تبریک فرا رسیدن عید سعید غدیر خم، با بیان اینکه گرامیداشت غدیر در بین مردم خوزستان، ریشه‌ای دیرینه دارد، اظهارداشت: گرامیداشت مسأله غدیر تاریخچه‌ای دیرینه داشته و بر می‌گردد به زمان ورود تشیع به خوزستان، اما در سال‌های اخیری که برخی از دشمنان اعتقاد انقلاب به ویژه آل سعود درصدد تحریف واقعه غدیر بوده و حساسیت‌هایی را در منطقه ایجاد کرد، مردم ولایت مدار خوزستان با غیرت دینی‌شان واکنش نشان داده و توطئه معاندان را خنثی کردند.

وی در ادامه افزود: پس از هجمه گسترده دشمنان علیه جریان غدیر، تصمیم بر آن گرفتیم تا مجموعه‌های دینی و هیئات مذهبی را به سمتی سوق دهیم که اهتمامشان به مسأله غدیر، همچون عاشورا باشد و به همان اندازه‌ای که پیام قیام امام حسین(ع) در اقصا نقاط جهان منتقل شد، پیام غدیر نیز گسترش یابد و معرفت افزایی نسبت به آن بیش از پیش دوچندان و گسترده شود.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان، گفت: برای ترویج پیام غدیر، سلسله برنامه‌هایی در استان به طور جدی و منسجم شکل گرفت که از جمله آن‌ها اطعام گسترده غدیر در مناطق مختلف بود.

حجت الاسلام بلک، با بیان اینکه اطعام غدیر، برنامه‌ای کاملاً مردمی و بر پایه نذورات است، اذعان کرد: یکی از نکات برجسته اطعام غدیر این بود که هزینه طبخ غذاها از مناطقی جمع‌آوری می‌شد که اغلب ساکنین آن مناطق درگیر و دچار مشکلات اقتصادی بودند اما با این حال بخشی از دارایی و امکانات خود را به گسترش فرهنگ مهربانی علوی اختصاص دادند.

وی با بیان اینکه طبخ غذای متبرک در عید غدیر، منحصر به چند نقطه نیست، گفت: خوشبختانه به برکت امیرالمؤمنین(ع) امروز طبخ غذای نذری نه فقط در یک نقطه بلکه در بیش از 30 نقطه از استان خوزستان به صورت گسترده انجام می‌گیرد و این مهم یکی از برکات طرح «ضیافت علوی» است.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان، طرح «ضیافت غدیر» را نشان دهنده عزم و ارادت مردم در حفظ و رساندن پیام غدیر به ملت‌های مسلمان دانست و تصریح کرد: بحمدالله طرح «ضیافت علوی» توانسته انسجام فرهنگی بسیار مطلوبی را میان نیروهای مذهبی انقلابی در نقاط مختلف استان خوزستان ایجاد کند که خود سبب کمک به رونق سفره‌های مردم مناطق حاشیه‌ای شده است.

حجت الاسلام بلک، ادامه داد و گفت: هم اکنون هم‌افزاییِ معنا داری حول محور طرح «ضیافت علوی» صورت گرفته و این طرح مبارک به یک برند و لوگو برای استان خوزستان تبدیل شده است.

وی در پایان با تأکید بر انتقال تجربیات به سایر نقاط کشور، اظهارداشت: باید تجربیات ضیافت علوی، به سایر نقاط کشور منتقل شود؛ چراکه شرایط اعتقادی استان خوزستان نسبت به قبل بسیار فرق کرده و تحرکات دشمن حول محور ولایت امیرالمؤمنین(ع) به نوعی از بین رفته و ما جریان معاند در این زمینه را زمین گیر می‌بینیم.

 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha