پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دکتر ناصر سودانی ، رییس دانشگاه امیرالمؤمنین اهواز

حوزه/ دکتر سودانی، طرح «ضیافت علوی» را مصداق تقرب الی الله دانست و گفت: طلاب و روحانیون اهوازی در سطح کشور خوش درخشیده و با برنامه‌ریزی و ارائه ابتکار عمل‌های خوب، توانسته‌اند برای سایر استان‌های کشور الگو باشند که نمونه بارز آن، توسعه طرح «ضیافت علوی» در اقصی نقاط کشور می‌باشد.

دکتر ناصر سودانی، مدیر دانشگاه امیرالمؤمنین(ع)، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با تبریک عید سعید غدیر خم، روایت «ذكر علي بن أبي طالب عبادة» را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: این روایت یادآوری می‌کند که همواره نام، مرام، راه و آیین حضرت علی(ع) را باید زنده نگاه داریم؛ چراکه یاد علی یعنی یاد همه خوبی‌ها و شایستگی‌هاست و حضرت امیر(ع) پس از رسول اکرم، مظهر کمال و جلال حضرت باری‌تعالی است.

رئیس دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) ادامه داد: هر مراسم و آیینی که یاد حضرت علی(ع) را همراه با ویژگی‌های ارزشمندش یادآور و متذکر شود، نوعی تقرب الی الله تلقی شده و طرح بزرگ «ضیافت علوی» یکی از این قبیل آیین‌هاست.

سودانی، اطعام مؤمنین را سیره عملی حضرت علی(ع) دانست و تصریح کرد: اطعام غدیریه از طرفی سبب ایجاد شور و نشاط در جامعه می‌شود و از طرفی دیگر نیز این پیام به مردم صادر می‌شود که باید در زندگانی حضرت امیرالمؤمنین(ع) کنکاش و جستجو کرد.

رئیس دانشگاه امیرالمؤمنین(ع)، با بیان اینکه طرح «ضیافت علوی» می‌تواند سرمنشأ شناسایی افراد محروم و کم‌بضاعت شود، گفت: عید غدیرخم، عیدالله اکبر بوده و ولیمه دادن در آن بسیار مستحب است؛ به همین دلیل اقدام هیئت روضة الزهرای اهواز در اطعام مؤمنین و ایجاد فضای شور و نشاط اقدامی پسندیده، حرکتی مبارک و قابل تحسین است.

وی با اشاره به نقش «ضیافت علوی» در برجسته‌سازی کلمه غدیر و ولایت امیرالمؤمنین(ع)، ابراز داشت: مؤمنین را سر یک سفره جمع کردن، چند امتیاز ویژه دارد که یکی از آن‌ها، تألیف قلوب و دیگری مانوری برای تکریم روز فرخنده امامت و ولایت است که نهایتاً سبب خنثی‌سازی اقدامات اعتقادی دشمنان در مناطق محروم و حاشیه‌ای می‌شود.

سودانی، در پایان با بیان اینکه استان خوزستان همواره در ابتکار عمل‌ها، پیشگام بوده است، طرح «ضیافت علوی» را ابداعی جدید از سوی طلاب جهادی اهواز دانست و گفت: هم مساجد و هم طلاب و روحانیون اهوازی در سطح کشور خوش درخشیده و با برنامه‌ریزی و ارائه ابتکار عمل‌های خوب، توانسته‌اند برای سایر استان‌های کشور الگو باشند که نمونه بارز آن، توسعه طرح «ضیافت علوی» در اقصی نقاط کشور می‌باشد.

 

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha