پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
«مسلم فست» بزرگترین جشنواره سالانه اسلامی در تورنتو برگزار می شود

حوزه/ پانزدهمین جشنواره سالانه اسلامی «مسلم فست» ۳۱ آگوست تا ۲ سپتامبر برگزار می شود. «مسلم فست» یکی از ۱۰۰ جشنواره بزرگ در انتاریو محسوب می شود و در فهرست ۴۰ جشنواره برتر در آمریکا شمالی قرار گرفته است .

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، پانزدهمین دوره سالانه جشنواره اسلامی «مسلم فست»، این هفته به تورنتوی کانادا بازگشته و قرار است و با سرگرمی ها، آثار هنری و محصولات اسلامی، 15 سال تاریخچه اسلامی در کانادا را جشن می گیرد.

این جشنواره قرار است از 31 آگوست تا 2 سپتامبر ادامه داشته باشد. «مسلم فست» یکی از 100 جشنواره بزرگ در انتاریو محسوب می شود و در سایت «فلایت نتورک دات کام» در فهرست 40 جشنواره برتر در آمریکا شمالی قرار گرفته است. در این جشنواره که ورود همه در آن رایگان است، نمایش های زنده، نمایشگاه آثار هنری، کارگاه های آموزشی و محصولات و تغذیه های سنتی حلال توسط فروشندگان ارائه می شود. این جشنواره در طی سال ها فرصتی استثنایی برای سازگار سازی فرهنگ کانادایی و سنت های اسلامی محسوب بوده، شرکت کنندگان در این جشنواره همچنین فرصتی خواهند داشت تا غذاهای متنوع مسلمانان سرتاسر جهان را تجربه کنند.

طارق سید، مدیر برنامه های جشنواره در این باره گفت: در طی 15 سال گذشته جشنواره مسلم فست، به پرطرفدارترین رویداد اسلامی در سرتاسر انتاریو تبدیل شده  است. ما مردم با تمامی پیشینه های مذهبی و فرهنگی را برای بازدید از این جشنواره دعوت می کنیم که در آن مسلمانان فرهنگ و سنن شان را برای جمعیت بزرگتری از مردم به اشتراک می گذارند.

وی افزود: ما بر آموزش و پرورش برپایه هنر، طنز و سرگرمی و تفریحات معنادار اعتقاد داریم و معتقدیم که این فعالیت ها می توانند رابطه جدیدی را در جامعه ما خلق کند.

براساس آژانس آمارگیری کانادا، مسلمانان رو به رشدترین جامعه در این کشور محسوب می شوند و طبق آخرین آمارگیری ملی سال 2011 کانادا، هم اکنون جامعه اسلامی  3.2 درصد جمعیت کشور کانادا را به خود اختصاص داده است. یک نظرسنجی در سال 2016 توسط مرکز تحقیقاتی انویرونیکز نشان داد که درصد بالایی از مسلمانان به هویت کانادایی شان افتخار می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha