جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سپهر -  تبلیغات اسلامی خوزستان

حوزه/ حجت الاسلام سپهر، طرح «ضیافت علوی» ریشه در پیشینیه تاریخی مردم خوزستان دارد، گفت: اطعام غدیریه به عنوان یک حرکت فرهنگی و دینی برای ایجاد نشاط در جشن‌های مردمی و همچنین تمسک و توسل به امیرالمؤمنین، اثرات اخلاقی و عاطفی بسیار مطلوبی به همراه خواهد داشت.

حجت الاسلام سید لطف الله سپهر، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید غدیرخم، با بیان اینکه استمرار رسالت نبی مکرم به واسطه انتصاب امیرالمؤمنین(ع) به عنوان جانشین رقم خورد، اظهارداشت: به یقین اگر غدیر و ولایت امام علی(ع) نبود، امروز از اسلام ناب محمدی(ص) و مأموریت توحیدی پیامبر مکرم اسلام خبری نبود.

*منکرین غدیر پیروان اسلام آمریکایی هستند

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان، گفت: امروزه منکرین غدیر، همان پیروان اسلام آمریکایی و وهابیون التقاطی هستند که بزرگ‌ترین دشمن و خطر واقعی برای جبهه اسلام ناب محمدی می‌باشند اما خوشبختانه آن چیزی که تا به امروز دین بر حق علوی را حفظ کرده، جریان غدیر است.

* غدیر منشأ خیر و برکات جهان هستی است

وی با بیان اینکه رمز نجات بشریت، پیوستن به حصن حصین ولایت امیرالمؤمنین(ع) است، تصریح کرد: در تاریخ اسلام، هر چیزی که تا امروز، به‌منزله خیر و برکت برای بشریت قرار گرفته، برگرفته از غدیر و نبوت نبی مکرم اسلام بوده است.

حجت الاسلام سپهر، نخستین متولی برگزاری جشن غدیر در تاریخ اسلام را امام علی(ع) دانست و گفت: اولین فردی که فرهنگ اطعام و نکوداشت جشن غدیر در تاریخ اسلام را برپا کرد، وجود مبارک حضرت امیرالمؤمنین(ع) در شهر کوفه بود که در روز غدیر به همگان اطعام دادند و از آن به بعد، این فرهنگ مبارک توسط معصومین(ع) به بشریت و جوامع دینی منتقل شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان، ادامه داد و افزود: در جهان امروز نیز گستردگی آوازه غدیر به برکت انقلاب اسلامی و تلاش علما و فضلای مدارس علمیه سطح کشور است که خوشبختانه سال‌به‌سال به اهمیت آن در سطح جوامع شیعی اضافه می‌شود.

* اطعام روز غدیر، ریشه در پیشینیه تاریخی مردم خوزستان دارد

حجت الاسلام سپهر، اطعام در روز غدیر را یکی از پیشینه‌های سنتی مردم خوزستان اعلام کرد و اظهارداشت: اگرچه مردم تشنه فرهنگ غدیر هستند، اما اطعام غدیریه به عنوان یک حرکت فرهنگی و دینی برای ایجاد نشاط در جشن‌های مردمی و همچنین تمسک و توسل به امیرالمؤمنین، اثرات اخلاقی و عاطفی بسیار مطلوبی به همراه خواهد داشت.

* «ضیافت علوی» بهترین فرصت آشنا کردن مردم با پیام غدیر است

وی، یکی از برکات طرح «ضیافت علوی» را گستردگی و فراگیر بودن آن در مناطق محروم دانست و گفت: توزیع غذاهای متبرک طرح ضیافت علوی در مناطق محروم، بهترین فرصت برای این است که مردم بیش از پیش با آموزه‌ها، فرهنگ و پیام‌های غدیر آشنا شوند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان، فرهنگ غدیر را فرهنگ «مقاومت» و «عدالت» بیان کرد و اظهارداشت: فرهنگ غدیر، فرهنگ مقاومت، قناعت، عدالت، پرهیز از شبهه حرام، اخلاق در خانواده، کار، تلاش، مجاهدت، علم، معرفت و کمال است که باید این آموزه‌های توسط مبلغان جهادی استان خوزستان برای واکسینه کردن مردم نسبت به اقدامات دشمنان، سینه به سینه منتقل شود.

 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha