سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
نزدیک به ۲۰۰ کیسه زباله توسط مسلمانان و غیرمسلمانان جمع شد

حوزه/ تیم ۲۳۶ نفره از داوطلبان مسلمان و غیرمسلمان، در پروژه «تمیزکاری بزرگ» میان ادیانی در شهر لوتون در انگلیس شرکت کرده و موفق شدند ۱۹۴ کیسه زباله از سرتاسر شهرشان جمع آوری کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از lutontoday، یک تیم 236 نفره از داوطلبان مسلمان و غیرمسلمان با شرکت در پروژه «تمیزکاری بزرگ» در شهر لوتون در انگلستان، موفق به جمع آوری بیش از 194 کیسه زباله از سرتاسر شهر شدند. هدف این پروژه که توسط مساجد لوتون و گروه های اجتماعی راه اندازی شده بود، نزدیک ساختن مردم از پیشینه های مذهبی و عقیدتی مختلف و ایجاد شناخت در میان آن ها برای ساختن اجتماعات محکمتر عنوان شده است.

مساجد و مراکز اسلامی مختلف در این شهر انگلیسی از جمله مسجد هوک ول رینگ، صوفه السلام، فیرلی هیل، مسجد مدینه، مسجد لیگراو هال، الجلال، مسجد زکریا و مسجد «اکتشاف اسلامی» و چند سازمان خیریه در این طرح مشارکت داشتند.

سازمان های خیریه با برپایی باجه هایی، اقدام به توزیع چوب دست های جمع آوری زباله و کیسه در میان داوطلبان کرده، توصیه های بهداشتی و ایمنی را به آنان ارائه داده  و گروه بندی انجام گرفت. در پایان روز نیز با غذاهای حلال و آشامیدنی از اعضای داوطلب پذیرایی به عمل می آید.

فیل رینی، رئیس بخش مشارکت اجتماعی و نوآوری یک سازمان خیریه در این باره می گفت: پروژه تمیزکاری امسال بسیار عالی بود و ما موفق شدیم دوستان بسیاری به دست آوریم و مشارکتی برای ایجاد یک شهر زیبا و تمیز در آینده به وجود آوریم.

رقب خان از اعضای تیم داوطلبان می گوید: از اینکه توانسته ام بخشی از پروژه تمیزکاری بزرگ باشم افتخار می کنم. کارکردن در کنار انسان های مشتاقی که هدف شان تنها ساختن آینده ای روشن تر و پاکیزه تر برای همه ماست مایه خرسندی است.

سجیل میا که به نمایندگی از شورای مساجد و شورای اهل تسنن لوتون در این مراسم شرکت کرده نیز گفت: ابتکار «تمیزکاری بزرگ» یک طرح وفق العاده موفق در شهر ما بوده است و آگاهی مردم در خصوص اهمیت پاکیزگی، توجه به حق همسایگان افزایش داده و همچنین اهمیت ارزش های مسئولیت اجتماعی و حفظ محیط زیست را به ما نشان می دهد.

وی افزود: این پروژه خانواده ها، افراد، کودکان و دوستداران محیط زیست را از پیشینه های فرهنگی و مذهبی مختلف گردهم آورده  و آن ها برای ایجاد یک اجتماع قوی تر و ساختن رابطه ای بهتر در این مراسم شرکت می کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha