جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
پورمحمدی

حوزه/ رئیس دانشگاه تبریز، شهر تبریز را شهر علامه ها و شهدای محراب و دیار علم و فرزانگی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، محمدرضا پورمحمدی رئیس دانشگاه تبریز، ظهر امروز در بزرگداشت هشتمین سده آموزش عالی در تبریز و هفتادمین سال تاسیس دانشگاه تبریز در تالار وحدت با اشاره به جایگاه علمی و تاریخی تبریز خاطرنشان کرد: تبریز، شهر علامه‌ ها، آزادی و آزادیخواهی، شهدای محراب، علم و فرزانگی و شهریار سخن بوده و به کلام مقام معظم رهبری آذربایجان سر ایران است.

وی با بیان اینکه دانشگاه تبریز با عمر بیش از هفتاد سالگی بر تارک ایران اسلامی درخشیده، تاکید کرد: مجوز تاسیس دانشگاه در سال ۱۳۲۴ صادر شده، اما پذیرش دانشجو به سال ۱۳۲۶ برمی‌ گردد و خوشحالیم هفتادمین سالگی متقارن با رخداد بین المللی تبریز ۲۰۱۸ شد.

رئیس دانشگاه تبریز افزود: نزدیک به ۷۰۰ سال پیش مجتمع آموزشی ربع رشیدی در تبریز فعال بوده که ۴۰۰ هزار عنوان کتاب چاپی در آن بوده و یک دانشگاه بین ‌المللی و کارآفرین بود که ما تازه به این نتیجه رسیدیم که چنین دانشگاهی باید ایجاد شود.

پورمحمدی با تاکید بر ضرورت رشد علم و فناوری در کشور اذعان داشت: ما در زمینه رشد علم و فناوری، مقام اول را در منطقه کسب کردیم که حاصل تلاش دانشگاههای تهران و تبریز است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه تبریز در بین دانشگاه‌ های جامع رتبه پنجم را کسب کرده است، تصریح کرد: در گزارش رویترز تایم دانشگاه تبریز جزو دانشگاه‌ های موثر بوده و کاندیدای ارتقا نیز شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha